۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۴۳۸۴۰۱
حجت الاسلام مؤمنی:

تواضع در برابر والدین انسان را عزیز می کند

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: درب خانه پدر و مادر غرور ورزیدن و تکبر ورزیدن مفهومی ندارد، کسی که به دنبال عزت است، برای پدر و مادرش نوکری کند، به دنبال انجام وظیفه نباشید، وظیفه شما نوکری است.
حجت الاسلام سید حسین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی شب گذشته در خیمه حسینی خیابان شهید مدرس به مناسبت ایام تخریب حرم ائمه بقیع(ع)، گفت: درب خانه پدر و مادر غرور ورزیدن و تکبر ورزیدن مفهومی ندارد، کسی که به دنبال عزت است، برای پدر و مادرش نوکری کند، به دنبال انجام وظیفه نباشید، وظیفه شما نوکری است.

 

وی در ابتدا با تعریف کردن سنت و سیره، افزود: سنت آن بخش از دستورات اهل بیت(ع) است که از سخنان ایشان گرفته شده و سیره آن بخش از دستورات اهل بیت(ع) است که منشأ آن رفتار اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام مؤمنی با استناد به روایات معصومین(ع) ادامه داد: از روایات معصومین(ع) این چنین بر می آید که انسان ذلیل در برابر خداوند، اهل بیت(ع) و پدر و مادر، در عالم عزیز خواهد شد.

 

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه و دانشگاه با بیان داستانی ابراز کرد: روزی عالمی از بچه هایی که در حال بازی کردن با توپ فوتبال بودند درخواست کرد که در بازی آن ها حضور پیدا کند، بچه ها که او را می شناختند با تعجب قبول کردند، سپس او توپ فوتبال را بر زمین کوبید و هنگامی که توپ به سمت بالا آمد، آن را در دست گرفت و به بچه ها گفت، توجه کنید اگر انسان همانند این توپ که بر زمین خورد و بالا آمد، خودش را جلوی خداوند به زمین بزند، بالا خواهد رفت.

 

وی گفت: خدا به بنده توفیق داد که خودم مشاهده کردم که آیت الله مرعشی نجفی در هنگام ورود به بارگاه حضرت معصومه(س) دقیقاً جایی که محل رفت و آمد مردم بود را می بوسیدند و سر به سجده می گذاشتند، ای مردم بدانید ذلیل درگاه اهل بیت(ع) عزیز عالم خواهد شد.

 

حجت الاسلام مؤمنی اظهار کرد: درب خانه پدر و مادر غرور ورزیدن و تکبر ورزیدن مفهومی ندارد، کسی که به دنبال عزت است، برای پدر و مادرش نوکری کند، به دنبال انجام وظیفه نباشید، وظیفه شما نوکری است.

 

وی با بیان داستانی از شیخ عباس قمی اذعان کرد: زمانی که یک خطیب در حال سخنرانی بر روی منبر بود و از روی کتابی که شیخ عباس قمی نوشته بودن مطالبش را بیان می کرد، پدر شیخ عباس قمی به ایشان گفت، ای کاش تو هم شبیه این سخنران می توانستی روزی منبر بروی، شیخ عباس قمی متواضعانه سکوت کرد و به پدرش نگفت، چیزهایی که این سخنران می گوید مطالب کتاب من است، او به سبب این رفتار چنان معروف شده که کتابش یعنی مفاتیح الجنان در کنار قرآن در همه خانه ها موجود است.

 

خطیب توانا ادامه داد: روزی خدمت استاد بزرگوارم یعنی آیت الله وحید خراسانی بودم و از ایشان خواستم که یک نکته کلید برای رسیدن به خداوند به من بفرمایند، ایشان فرمودند که حرمت پدر و مادر خود را حفظ کنید./202/867/ب1

ارسال نظرات