۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۴۳۸۴۲۱
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی:

رفع مشکلات مسکن طلاب خراسان شمالی نیازمند همکاری مسؤولان استانی است

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: رفع مشکلات مسکن طلاب این استان درگرو همکاری، هم‌افزایی و هم‌اندیشی مسؤولان مرتبط خراسان شمالی است.
حجت الاسلام امیری- رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد امیری، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی، امروز در نشست مشترک مرکز خدمات و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان که با حضور علی محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش شود نیاز مسکن آن دسته از طلابی که آمادگی استفاده از واحدهای مسکونی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان را دارند، هر چه زودتر برطرف شود.

 

وی با بیان اینکه مشکلات مسکن طلاب خراسان شمالی با هم‌افزایی و هم‌اندیشی مسؤولان استانی قابل حل است، ادامه داد: باید همه دستگاه‌ها و مدیران متولی پای کار آمده و برای اجرایی شدن برنامه‌ها تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام امیری با اشاره به تفاهم‌نامه بین مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، خاطرنشان کرد: در قالب این تفاهم‌نامه مشترک 16 طلبه متقاضی مسکن در شهرستان‌های استان و هشت متقاضی واجد شروط در روستاها از سوی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به بنیاد مسکن معرفی می‌شوند.

 

وی همچنین با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های مسکن طلاب در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان، به آمار طلاب فاقد مسکن متقاضی دریافت تسهیلات بنیاد مسکن در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: در این راستا بایستی همکاری مسؤولان مرتبط افزایش یابد.

 

حجت‌الاسلام امیری با اشاره به فعال بودن شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب استان خراسان شمالی، اظهار امیدواری کرد که با تشکیلات جلسات منظم این ستاد، شاهد برطرف شدن موانع موجود بر سر راه مسکن طلاب استان باشیم.

 

علی محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی نیز در این نشست، اظهار کرد: با توجه به وجود پروژه‌های موجود در شهرها و روستاهای استان، نیاز طلاب متقاضی فاقد مسکن برآورده شده و تسهیلات مورد نیاز در اختیار طلاب متقاضی قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی به‌ صورت کامل آماده است تا برای تهیه مسکن طلاب و پیگیری مصوبات شورای مسکن همکاری لازم را با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان داشته باشد.

 

محمدی با اشاره به اینکه اگر کسی در استان فاقد مسکن باشد، لازم است برای تهیه مسکن برای او اقدام شود، تصریح کرد: اکنون اگر یک طلبه یا روحانی مسکن و خانه نداشته باشد باید برای خانه‌دار شدن او اهتمام و تلاش بیشتری صورت گیرد و رویکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی نیز چنین است.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی گذشته در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه فعال در شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی در سطوح یک، دو و سه به تحصیل علوم دینی مشغول بودند./9314/202/ب2

ارسال نظرات