۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۳۸۴۳۹
رییس جمهور در اجتماع مردم کرمانشاه:

برجام تحریم ها را از میان برداشت/ باید شرایط برای کار و رونق اقتصادی فراهم شود

رییس جمهور با حضور در جمع مردم کرمانشاه گفت: با وحدت و ایستادگی و تبعیت از ولایت فقیه و پرچم اسلام و اتحاد امت اسلامی بر تمام معضلات و مشکلات این مردم و منطقه پایان می دهیم.
سخنرانی رییس جمهور در جمع مردم کرمانشاه سخنرانی رییس جمهور در جمع مردم کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور امروز در جمع مردم کرمانشاه در استادیوم آزادی ابراز داشت: درد بر دروازه بزرگ غرب ایران کرمانشاه سر بلند، دیار باستانی عشق و ایمان و زادگاه مهر و مدارا و مدنیت ایرانی و اسلامی، اقلیم فرهنگ و هنر، سرزمین کوه های سر به فلک کشیده و رودخانه های خروشان، قلب شاهراه باستانی جاده ابریشم، سرزمین پهلوانان و مردمان مهر مدار و سخاوتمند و بلند نظر.

 

رییس جمهور ادامه داد: درود من و دولت تدبیر و امید بر مهربان مردم کرمانشاه با هر قومیتی و زبانی و با هر باور دینی، همه آن هایی که حرمت نام انسان و ایران و اسلام را نگاه داشته اند، کرد و فارس و ترک و لک، شیعه و سنی و اهل حق و همه آن هایی که بیرق اتحاد و همدلی را در این اقلیم برافراشتند ، درود و تکریم من بر همه علما و بزرگان و شعرا ادیبان فرهیختگان و اهل هنر و به ویژه به شهیدان و جانبازان و آزادگان و ایثارگران این استان مرزی که همواره در برابر دشمنان به خوبی از کشور و میهن دفاع نمودند و درود و سلام بر شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی و بر همه بزرگان و سرداران از دوران مشروطیت تا دوران دفاع مقدس و سلام بر عشایر بزرگ کرمانشاه، ایلات بزرگ و دلیر و شجاع، سلام بر نسل نو، سلام بر جوانان پر شور و سلام بر امیدان فردای این سرزمین، جوانان عزیز استان بزرگ و مهم کرمانشاه و یاران همراه اندیشه اعتدال و تدبیر و امید.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: مردم عزیز و بزرگوار کرمانشاه مهمان نوازی شما همواره بر همه ثبت شده است و شما قهرمانان بزرگ دفاع از غرب سرزمینمان هستید.

 

وی افزود: امروز روز 27 تیر ماه است یعنی روز پایان جنگ تحمیلی 8 ساله، در آغاز سال 59 بوی جنگ را از کرمانشاه استشمام کردم، من در آغاز اردیبهشت سال 59 وقتی به کرمانشاه آمدم که چند گردان لشکر 81 به مناطق مرزی حرکت می کردند و برای آن ها سخنرانی کردم و به مرز رفتم و آرایش نظامی عراق را در نزدیک مرز ایران دیدم و آغاز اردیبهشت 59 بوی تجاوز و جنگ از مرزهای کرمانشاه به مشام می رسید و فردای آن روز به مقامات عالی رتبه کشوری گفتم شرایط مرزهای کشور شرایط جنگ است.

 

رییس جمهور تأکید کرد: من قهرمانی را از کرمانشاه مشاهده کردم، خرداد سال 58 به کرمانشاه آمدم به هوانیروز آمدم و آن روز در هوانیروز کرمانشاه دو قهرمان بزرگ به نام های شهید کشوری و شهید شیرودی را ملاقات کردم.

 

رییس قوه مجریه عنوان کرد: اگر مردم ایران از جنگ 8 ساله سخن می گویند در واقع راجع به کرمانشاه و مرزهای غرب ایران سخن می گویند، باید از نا آرامی و بی ثباتی و ناامنی و تجاوزی ده ساله به خاک استان کرمانشاه سخن گفت، ده سال مردم در برابر تجاوزات گروهک های داخلی و بعد متجاوزان و عفلقیان ایستادند و همه مرزها و ارتفاعات استان شاهد دلاوری و ایستادگی مردان غیور و ایلات و عشایر هستند، علیرغم اینکه 27 تیر سال 67 اتش بس را پذیرفتیم، دشمن به تجاوز خود ادامه داد و در آخرین محلی که دشمنان به زانو در آمدد عملیات مرصاد در کرمانشاه بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بیان داشت: ما در ایران دارای نقاط قوت بسیار فراوانی هستیم و فرهنگ بزرگ و غنی ایرانی و اسلامی و دین باور و وطن دوست هستیم و سرمایه انسانی بلند و منابع غنی فیزیکی بسیار در اختیار داریم و از جایگاه جغرافیایی و نظام مردم سالاری با هویت اسلامی و ایرانی برخوردار هستیم.

 

رییس جمهور اظهار داشت: در ایران کمبود آب و مشکل محیط زیست و بیکاری، رکود، نامناسب بودن محیط کسب و کار و حمل و نقل وجود دارد و ضمنا با مشکلات منطقه ای و جهانی مواجه هستیم و در کنار کشورهایی هستیم که هنوز فکر می کنند با کودتا می توان قدرت را جابجا کرد؛ افرادی فکر می کنند با تانک و توپ و هواپیما و هلی کوپتر می توانند یک حکومت انتخاب شده مردمی را سرنگون کنند و به این نقطه نرسیدند که دوران کودتا به سر آمد است و دوران تحمیل توپ و تانک بر مردم به سر آمده و تنها صندوق رای راه حل ممکن برای حل مشکلات منطقه ای است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سراسر منطقه راه ایمان و مردم سالاری و دموکراسی و احترام به مردم، راه حل رفع مشکلات منطقه است همانطور که مردم ایران طی 37 سال نشان دادند که سخن خود را با حضور در صندوق آرا به گوش جهان می رسانند.

 

رییس قوه مجریه اظهار داشت: ما در منطقه با تروریسم و اشغالگران و صهیونیسم مواجه هستیم و هم رژیم کودک کش و هم رژیم کودک صفت داریم، رژیم های کودک صفت به دنبال لاشه های متعفن صهیونیسم هستند و با هواپیما مردم عراق و یمن را به خاک و خون می کشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: با وحدت و ایستادگی و ولایت فقیه و پرچم اتحاد و اسلام و اتحاد امت اسلامی بر تمام معضلات و مشکلات این مردم و منطقه پایان می دهیم، ایران همواره در صف مقدم مقابله با اشغالگران، متجاوران و تروریسم است.

 

وی با اشاره به مشکلات استان کرمانشاه ابراز داشت: نخستین مشکل استان که باید مرتفع شود مشکل بیکاری است، حل مشکل بیکاری به دست مردم پر توان ما امکان پذیر است و شرایط کشور باید شرایط کار و رونق اقتصادی باشد، راه حلی جز رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی برای حرکت کشور وجود ندارد، باید شرایط برای کار فراهم شود که این امر به دست مردم امکان پذیر است.

 

رییس جمهور یادآور شد: عده ای تنها هنرشان این است که روح یاس را در جامعه بدمند و تنها راهی که بلد هستند این است که با صدای بلند سیاه نمایی کنند، این عده در اقلیت هستند اما صدای آن ها بلند است و کار بزرگی که ملت ایران انجام داده را نمی بینند، ملت ایران دشمن را از خاک کشور بیرون رانده است.

 

رییس قوه مجریه تأکید کرد: امروز ملت ما با برجام دست متجاوزان، صهیونیست ها و ابر قدرت ها و متجاوزان و آمریکا را قطع کرده است و تحریم ها را از میان برداشته و حق هسته ای کشور را تثبیت کرده است.

 

وی افزود: باید شرایط را برای فعالیت آماده کنیم و این کار را انجام خواهیم داد، اولین قدم در استان کرمانشاه توجه به این نکته است که کرمانشاه استان گردشگری و کشاورزی است و بیش از 400 تا 500 میلی متر به طور متوسط بارندگی دارد ما باید آب ها را مهار کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: این دولت نسبت به تمام دولت های گذشته برای آن که آب را مهار کند و کشاورزی و باغات را آباد کند و دامداری را مدرن کند و آبیاری قطره ای و مدرن و طرح های گلخانه ای را اجرا کند بالاترین سرمایه گذاری در استان های غربی را انجام است، در سال های آینده شاهد تحول بزرگ در زمینه آب و کشاورزی در سراسر استان خواهید بود.

 

رییس جمهور بیان داشت: دولت یازدهم هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه برای مهار آب های مرزی ایران اختصاص داده است و در  استان کرمانشاه در سال 93 مبلغ 600 میلیارد تومان و در سال 94 مبلغ 1400 میلیارد تومان برای طرح کنترل آب ها در این استان سرمایه گذاری شده و در سال جاری تا پایان سال 2 میلیارد و 800 میلیون تومان به این امر اختصاص داده می شود.

 

وی گفت: اعتبار لازم بری تکمیل چهار سد در استان 257 میلیار تومان اختصاص داده شده و به فکر آینده استان و برای اشتغال جوانان عزیزمان خواهیم بود، برای سامانه های نوین آبیاری 224 میلیارد توان اختصاص دادیم و با تحول 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی 90 هزار اشتغال ایجاد خواهد شد که مشکل حاد بیکاری برطرف می شود و در این دولت فعالیت های لازم برای تحرک و رونق استان صورت می گیرد.

 

رییس قوه مجریه با اشاره به مشکلات محیط زیستی استان افزود: استان های مرزی با مشکل محیط زیست و گرد و غبار و ریزگرد مواجه هستند و یکی از تلاش های دولت این بحث است.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به اقدامات دولت در حیطه محیط زیست یادآور شد: قبلا روزانه 2 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در کشور تولید می شد و در این دولت به 25 میلیون لیتر رسیده تا هوا پاک باشد، نیروگاه های ما تا سال 92 حداقل 42 درصد سوخت مایع داشتند و در طول این مدت چند سال تحول ایجاد شد و هر روز این سوخت کم شد و به جای 42 درصد، مصرف سوخت مایع در سال گذشته 18 درصد و تا پایان سال به 9 در صد خواهد رسید، برای مساله ریزگردها عمدتا منشأ آن از کشورهای هسایه است و از عراق و عربستان و اردن سرچشمه می گیرد و اقدامات منطقه ای و بین المللی نیاز است، فعالیت های سیاسی آغاز شده و ادامه دارد و اقدامات موقت در کرمانشاه صورت خواهد گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: سیستم پیش بینی باید قوی شود و شرایط آب و هوایی از قبل اطلاع داده شود، برای عایق بندی اماکن عمومی و مدارس اقدامات انجام شود و تسهیلات بانکی در اختیار مردم قرار داده شود و تجهیزات مراکز درمانی و اورژانس توسعه داده شود و ماسک های استاندارد رایگان در اختیار مردم قرار گیرد و هشدار ها و آموزش ها به مردم داده شود.

 

رییس جمهور با اشاره به مسأله فیش های حقوقی نامتعارف اذعان داشت: با صراحت اعلام می کنم متاسفانه در سال های گذشته تخلفاتی در تمام دستگاه ها انجام شده و اختصاص به قوه مجریه ندارد و مربوط به همه دستگاه ها و نهادهای عمومی است و این تخلفات همه جا بوده و باید با آن ها مقابله کنیم و این کار را دولت یازدهم انجام خواهد داد.

 

وی اظهار داشت: ضمن اینکه دستگاه های نظارتی فراوانی در این کشور داریم و این دستگاه ها باید این مسائل را حل و فصل می کردند به همه وظایف خود عمل نکردند و باید با دقت بیشتری پیگیری شود، در قوانین و مقررات گریزگاه های قانونی و شکاف وجود داشته که باید اصلاح شود تا سوءاستفاده صورت نگیرد.

 

رییس قوه مجریه عنوان کرد: دولت اقدامات فوری نسبت به حقوق های نامتعارف انجام داده، راه اجرای تخلفاتی که گوشه و کنار بوده با مقررات جلو آن ها گرفته شده و مقررات لازم ابلاغ می شود و لوایح لازم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهیم کرد و راه حل این مشکلات شفافیت و اجرای قانون و اقدام دست جمعی همه ما است.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ابراز داشت: باید برنامه ها را اجرا کنیم و این دولت رونق را به کشور باز می گرداند و همانطور که تورم را تک رقمی کرد، رکود را برخواهد داشت، البته همه باید دست به دست هم بدهیم، اولا بدانید تخلفات از آن مدیریان انگشت شمار در کشور ما بوده است و نباید تخلف چند صد نفر را برای جمعیت بزرگ مدیران فعال و پاک سرزمین مان را تعمیم و گسترش دهیم.

 

وی مطرح کرد: اگر تخلفی بوده معنای آن این نیست که دزدی های قبلی و تخلفات قبلی را فراموش کنیم، اگر آقایانی می خواهند مسأله فیش حقوقی را ادامه دهند تا دزدی ها فراموش شود مردم فراموش نمی کنند و مردم از دادگاه ها می خواهند دزدها را به سزای اعمالشان برسانند.

 

رییس دولت یازدهم افزود: این دولت قول می دهد حل و فصل حقوق های غیر متعارف و در عین حال تخلفات گذشته و مبارزه با فساد را به عنوان یک اصل اساسی از یاد نخواهد برد و برای مساله اشتغال جوانان کرمانشاه اقدام خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بیان داشت: منطقه آزاد در استان کرمانشاه و منطقه قصر شیرین جزء برنامه های دولت نبود اما اکنون از شورای عالی مناطق آزاد تقاضا دارم در این زمینه مطالعه و اقدام کند و به حول و قوه الهی تا پایان این دولت راه آهن را به کرمانشاه خواهیم رساند.

 

رییس جمهور اظهار داشت: به پالایشگاه و پتروشیمی کمک خواهیم کرد تا جوانان شاهد اشتغال در استان کرمانشاه باشند، ما گاز رسانی را به روستاها توسعه خواهیم داد، حدود 540 روستا در طرح اجرای گازرسانی دولت است و طرح های جاده ای وعمرانی  کلنگ زنی شده و افتتاح می شوند.

 

رییس جمهور در پایان ابراز داشت: در این سفر 45 طرح و پروژه با 998 میلیارد تومان به تصویب دولت رسیده که در سال 95 و 96 اجرایی و عملیاتی خواهد شد. /857/پ200/ج

ارسال نظرات