۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۴۳۸۴۵۸
نماینده مردم شهرکرد در مجلس:

حقوق های نجومی عامل تسویه حساب ‌های سیاسی قرار نگیرد

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث این روزهای کشور پیرامون حقوق های دریافتی نامتعارف برخی از مسؤولان نظام، گفت: موضوع فیش‌های حقوق نجومی نباید عامل تسویه حساب ‌های سیاسی و سوء استفاده قرار گیرد و در امور نظام اختلال ایجاد کند.
اردشیر نوریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، اردشیر نوریان، نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران اجرایی این استان، با اشاره به اینکه مسؤولان دستگاه‌های مختلف باید با صداقت با مردم صحبت کنند، تصریح کرد: نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته‌اند مصوبات مجلس را با دستگاه‌های اجرایی استان در میان بگذارند.

 

وی با بیان اینکه روحیه اقتصاد مقاومتی یعنی روح به وجود آوردن ایده‌های نو و استفاده هوشمندانه از منابع باید در بین مسؤولان وجود داشته باشد، ابراز داشت: لازم است اختلافاتی که مانع پیشرفت پروژه‌های بزرگ استان مثل فولاد سفید دشت شده‌اند، مدیریت و حل شوند تا سرمایه هزینه‌ شده روی زمین نماند.

 

نوریان با اشاره به بحث این روزهای کشور پیرامون حقوق های دریافتی نامتعارف برخی از مسؤولان نظام، گفت: موضوع فیش‌های حقوق نجومی نباید عامل تسویه حساب ‌های سیاسی و سوء استفاده قرار گیرد و در امور نظام اختلال ایجاد کند.

 

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی همچنین به سالگرد اجرای برجام اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه انتظاری که از روند پیشرفت برجام وجود داشت، برآورده نشده و این یک خسران بزرگ است.

 

نوریان با تأکید بر اینکه دولت نباید اجازه دهد اشتیاقی که مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی داشتند به یاس تبدیل شود، افزود: طراحی‌های گسترده و عمیقی برای ناامن کردن کشور از سوی دشمنان انجام شده است که سوء قصد به جان یکی از نماینده‌های مجلس از آن دسته است و نیروهای نظامی باید در کشور و استان ها مراقب باشند.

 

وی در ادامه کودتای نظامی در ترکیه را مسبوق به سابقه عنوان کرد و افزود: شاید بتوان ترکیه را مانند پاکستان کشوری کودتاخیز نامید چراکه نظامیان ترکیه که خود را حافظ نظام سیاسی ترکیه می دانند از زمان تأسیس این جمهوری در 1923 میلادی تاکنون با انجام سه کودتا در سال های 1960، 1971 و 1980 و یک شبه کودتا در 1997، چهار دولت قانونی این کشور را سرنگون کرده اند.


نوریان اضافه کرد: حضور و مقابله مردم ترکیه در برابر کودتاگران کودتای نافرجام 2 شب گذشته در این کشور، می تواند برای همیشه دخالت مستقیم نظامیان را در براندازی دولت های منتخب مردم به تاریخ بسپارد.


وی با بیان اینکه تثبیت امنیت و نظام های مردم سالار کشورهای منطقه اولویت اساسی سیاست خارجی ایران است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال تثبیت امنیت، آرامش و تحقق مردم سالاری واقعی در کشورهای همسایه بوده است.


نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان ادامه داد: هرگونه بی ثباتی و اختلال در امنیت و آرامش کشورهای منطقه، می تواند برهم زننده شاخص های امنیتی و آرامش موجود در ایران باشد.


نوریان با اشاره به مواضع اصولی و پایدار جمهوری اسلامی ایران در قبال ساختارهای حکومتی و حاکمیتی، خاطرنشان کرد: نفی اقداماتی همچون کودتاهای نظامی برگرفته از ریشه های داخلی و خارجی، تأیید دولت های مبتنی بر آرای مردم و حمایت از انتخاب مردم سالارانه ملت ها از مواضع رسمی و همیشگی جمهوری اسلامی ایران بوده است.


وی یادآور شد: در منطق سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره انتخاب از مسیر مردم سالاری نسبت به انواع کودتاهای نظامی و غیرمردمی ارجحیت داشته و اتخاذ این موضع اصولی و حیاتی علت حضور ایران در کشوری همچون سوریه و حمایت از دولت قانونی آن کشور است./302/9457/ب1

ارسال نظرات