۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۴۳۸۴۶۲
مدیرکل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد؛

وقت اضافه در نهادهای معناگرا معنا ندارد/ کارآمدی ۹۰ درصدی کارکنان آموزش

شوشتری با اشاره به این که برخی نهادها وظیفه گرا و برخی مأموریت گرا هستند، گفت: در نهادهای معنا گرا ساختار مأموریت گرا معنا پیدا می کند و نه وظیفه گرا؛ اگر فرد وظیفه ای را انجام داد و تمام شد، باید وقت اضافه خود را در ساحت و حوزه دیگری بگذارند.
شوشتری

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سید محمدتقی شوشتری، مدیرکل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در سیزدهمین جلسه اعضای اداره کل آموزش با بیان این که مفتخر به فعالیت در نهادی حوزوی هستیم، نهادی که کارفرمای آن حضرت بقیه الله (عج) است، گفت: اشتغال در نهادهای معناگرا، اقتضائات و الزاماتی را می طلبد که طبعا سایر نهادها این اقتضائات را ندارند. یکی از این الزامات حاکم بودن اخلاق بر این نهادها و متخلق به اخلاق بودن کارکنان آن است.

 

وی افزود: در این نهادها پست ها و سمت ها جنبه اعتباری داشته و چرخش نخبگانی بدون در نظر داشتن سمت ها و پست ها توزبع می شود و شاغلان نیز از این چرخش ها به جهت اعتباری بودنشان راضی هستند.

 

شوشتری خاطرنشان کرد: در این نهاد ها شرح وظایف در چهارچوب مشخص و خط کشی شده معنا پیدا نمی کند و کار از خیرات محسوب می شود و وقت اضافه معنا ندارد.

 

وی نیز بیان داشت: آموزش در اداره کل آموزش در مرکز تخصصی آخوند خراسانی و مراکز آموزشی شیخ بهایی و طوبی تجلی پیدا می کند و سایر خدمات و ادارات(خدمت دهنده) بایستی در خدمت این سه مرکز(خدمت گیرنده) باشند.

 

مدیرکل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برخی از سیاست های اداره کل گفت: سیاست اصلی آموزش تمرکز بر امور راهبردی است و سوق دادن فعالیت ها به سوی مسأله محوری، امور راهبردی و کیفی گرایی است که از سوی آموزش تعریف شده و یا از طریق ساختار جدید تعریف خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: هر فرد فارغ از حد توانمندی هایی که بالقوه بوده و در حال حاضر بالفعل شده، به عنوان نیروی اجرایی در آموزش جذب شده است و بایستی در راستای اهداف راهبردی سازمان تمام وقت خود را سپری کند.

 

شوشتری با اشاره به این که برخی نهادها وظیفه گرا و برخی مأموریت گرا هستند، تصریح کرد: در نهادهای معنا گرا ساختار مأموریت گرا معنا پیدا می کند و نه وظیفه گرا. اگر فرد وظیفه ای را انجام داد و تمام شد، باید وقت اضافه خود را در ساحت و حوزه دیگری بگذارند.

 

وی با بیان این که رییس محترم دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص تغییر و ترمیم ساختار آموزش اختیاراتی داده اند، متذکر شد: با وجود این اختیارات بنا بر قطع عضوی از آموزش نیست و تنها بحث چرخش نخبگانی مطرح است. با رصد و بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که نیروهای کارآمد و لایق آموزش فراتر از ۹۰ درصد هستند.

 

مدیرکل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نگاه بنده به کارکنان متصدی، نگاهی است که به مدیران خواهم داشت، از این رو تلاش می شود تا قابلیت های کارکنان توزیع شده و سایر بخش ها از آن بهره ببرند.

 

گفتنی است در پایان این مراسم کارکنان اداره کل آموزش با اهدای هدیه ای از خدمات ۱۰ ساله حجت الاسلام و المسلمین مجتبی الهی خراسانی، مدیر کل سابق آموزش تقدیر کردند./859/102/ب3

 

منبع: معالم

 

ارسال نظرات