۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۳۸۴۷۳

چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا در دهه کرامت برگزار می‌شود

مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) از برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا در دهه کرامت خبر داد.
دهه کرامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید جواد جعفری مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) پیش از ظهر امروز در نشست خبری چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزار شد با اشاره به اینکه خداوند نعمت بزرگی به مردم ایران داده است و آن هم حضور امام رضا(ع) در ایران است، اظهار داشت: به واسطه وجود امام رضا(ع) و حضور ایشان در ایران از وجود مبارک حضرت معصومه(س) و شاهچراغ(ع) و همچنین امام زادگان نیز بهرهمند شده‌ایم.

 

وی ادامه داد: این نعمت در دهه اول ماه ذی القعده با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و با ولادت امام رضا(ع) به پایان می‌رسد، این فاصله 10 روز با عوان دهه کرامت نامگذاری شده است و تمام اقشار جامعه از تشکل‌ها، بخش‌های دولتی و غیر دولتی و عموم مردم همت خود را برای استفاده از برکات این ماه صرف می‌کنند.

 

جعفری با اشاره به اینکه در سال های گذشته مردم در این دهه ایام خوبی را رقم زدند، خاطرنشان کرد: در این راستا دستگاه‌های مختلف فرهنگی نیز وظیفه دارند برنامه‌های متنوعی را در دهه کرامت برپا و از این رو فرهنگ اهل بیت(ع) را به عنوان عامل اثر بخشی ارائه کنند.

 

دبیر جشنواره امام رضا(ع) با بیان اینکه 360 نهاد دولتی و غیر دولتی در برگزاری این جشنواره همکاری دارند، تصریح کرد: در داخل کشور دایره برگزاری این جشنواره آنقدر توسعه پیدا کرد تا به خارج از مرزها نیز منتقل شد و امروز که 4 دوره از از برگزاری جشنواره امام رضا(ع) می‌گذرد افزون بر 31 استان کشور در عرصه ملی در 77 کشور و در 2400 نقطه جهان نیز شاهد برپایی این مراسم هستیم.

 

وی افزود: یکی از موضوعاتی که موجب برجستگی این دوره شده است مسأله کتاب‌خوانی است که با الهام از اهل بیت(ع) نشأت گرفته، موضوع کتاب‌خوانی که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته یکی از موضوعات جشنواره امسال است که ما سعی کردیم در جهت پاسخگویی به نیاز رهبری و جامعه دست به این کار زدیم.

 

جعفری با اشاره به حضور بخش کودک و نوجوان در جشنواره یادآور شد: بخش کودک و نوجوان بسیار مهم است زیرا هر چقدر از دوران کودکی و نوجوانی کارهای فرهنگی و مذهبی انجام گیرد تاثیر پذیری بیشتری دارد و بروی جسم و روح بچه‌ها این مطالب می‌نشیند.

 

وی ادامه داد: بخش عمومی که از سوی شورای بزرگداشت امام رضا(ع) فعالیتش بررسی می‌شود و بخش بین الملل جزء دیگر گروه‌های حاضر در این جشن هستند با این تفاوت که امسال سعی کرده‌ایم بخش بین الملل را توسعه دهیم.

 

در ادامه مراسم محمد اللهياري فومني معاون توسعه كتابخانه ها و كتابخواني نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور با بیان اینکه ما به دو دلیل امسال در جشنواره امام رضا(ع) حضور پیدا کرده‌ایم ابراز داشت: ابتدا دلیل ما به خاطر وجود سه هزار شبکه کتاب‌خوانی در کشور است که می‌تواند گزینه ارتباطی خوبی با مردم باشد و از سوی دیگر این برنامه‌ها می‌تواند در جهت افزایش کتاب‌خوانی نقش ایفا کند.

 

وی با اشاره به اینکه نخستین اقدام ما انتخاب منابع برای مسابقات کتاب‌خوانی امام رضا(ع) است تاکید کرد: در این مرحله ما ابتدا یک را به عنوان منبع انتخاب کردیم اما اتاق فکر ما به اغین نتیجه رسید که یک منبع نمی‌تواند تمامی گروه‌های سنی ار در بر گیرد از این رو سه منبع برای این مسابقات در نظر گرفته شد که شامل کتاب "دوست مهربان کبوترها" برای خردسالان، کتاب "اعترافات خداوند" برای نوجوانان و کتاب "امام علی بن موسی الرضا(ع)" برای گروه سنی بزرگسالان تعیین شده است.

 

معاون توسعه كتابخانه ها و كتابخواني افزود: از آنجایی که ممکن است خیلی از مردم به این کتاب‌ها دسترسی نداشته باشند و نتوانند در مسابقه شرکت کنند مجموعه خلاصه‌ای به صورت فایل"پی دی اف" در اختیار مردم عزیز قرار گرفته می‌توانند از آن استفاده کنند، همچنین برای نابینایان به صورت فایل‌های مخصوص در اختیار آنها گذاشته شده است.

 

اللهیاری با اشاره به اینکه از سوی صداوسیما و مسؤولان شهری هماهنگی‌های لازم برای اطلاع رسانی مسابقات صورت گرفته، اظهار داشت: برای مسابقه کتاب‌خوانی آسیب شناسی لازم صورت گرفته و سعی کردیم سوالات هم به صورت کتبی و هم الکترونیکی را فراهم کنیم تا در این صورت هم مردم عزیز در داخل و هم در خارج بتوانند از آن استفاده کنند.

 

وی در پایان گفت: 53 هزار نفر در صورت انتخاب منابع براساس گروه سنی نیز فراهم کنیم تا در این صورت هم مردم عزیز در داخل و هم در خارج بتوانند از آن استفاده کنند.

 

اللهیاری در پایان گفت: 53 هزار نفر از طریق سامانه الکترونیکی شرکت کرد‌ه‌اند، از سوی دیگر انتخاب منابع براساس گروه‌های سنی و با حضور خانواده‌ها صورت گرفته است و در 19 مرداد اختتامیه جشنواره مسابقه کتاب‌خوانی است./202/816/ب1

ارسال نظرات