۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۳۸۵۰۰
در حرم رضوی صورت گرفت؛

بررسی نقش مدارا در تعاملات اجتماعی و سیاسی

«نقش مدارا در تعاملات اجتماعی وسیاسی» از جمله موضوعاتی است که در نشست های «دین، نشاط و زندگی» این هفته حرم رضوی بررسی می شود.
دین، نشاط، زندگی

مهدی لسانی، رییس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به برگزاری جلسات پرسش و پاسخ حرم رضوی عنوان کرد: جلسات پرسش و پاسخ چهره به چهره درباره مسائل اعتقادی ویژه برادران و خواهران در رواق های امام خمینی (ره)، دارالحجه، دارالاجابه، مدرسه پریزاد و صحن های متبرکه برگزار می شود.

 

«دین، نشاط، زندگی»

وی افزود: سلسله جلسات «دین، نشاط، زندگی» هر روز پیش از نماز مغرب و عشاء ساعت 18 تا 19:30 در صحن جمهوری اسلامی برگزار می شود.

 

لسانی عنوان کرد: «نقش مدارا در تعاملات اجتماعی و سیاسی»، «رعایت نظم و قانون در جامعه»، «اهمیت رازداري و حفظ آبرو»، «میانجیگري درکارخیر»، «حق و حقوق همسایگان بر یکدیگر» و «حقوق برادران دینی» موضوعات مورد بررسی این هفته است.

 

به گفته رییس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی کارشناسان این هفته جلسات «دین، نشاط، زندگی» حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی و حجت الاسلام مهدی عدالتیان است.

 

«در سایه سار رضوان»

وی نشست های «در سایه سار رضوان» اشاره و بیان کرد: راه های درمانی رذایل اخلاقی «حسد، ریا، کبر حب دنیا، شهوت و حب نفس» از سوی خانم ها عرفانی، اسماعیلی فرجامی، سیدکاشی، خاکبان، خسروی و حیدری استادان حوزه علمیه خواهران و دانشگاه تبیین می شود.

 

رییس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: سلسله سخنرانی، بیان احکام و حلقه های معرفت ویژه خواهران تحت عنوان «در سایه سار رضوان» هر روز در دو نوبت در رواق دارالحکمه برگزار می شود.

 

لسانی با اشاره به برنامه «فقه و زندگی» که در مدرسه پریزاد برگزار می شود، گفت: در این هفته احکام اجتماعی چون زیارت، وقف، خرید و فروش، لباس نماز گزار و نماز جماعت از سوی حجج اسلام نخعی، مصطفی رنجبر، پارسا حسینی، عنایتی و برسلانی بیان می شود./1308/302/ب3

 

ارسال نظرات