۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۳۸۵۲۵
حجت‌الاسلام حدائق:

آقایان هم باید به همایش‌های عفاف و حجاب دعوت شوند

مدیر عامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس گفت: حجاب و عفاف منحصر به خانم‌ها نیست و باید آقایان هم در همایش‌های عفاف و حجاب دعوت شوند.
شیخ علی رضا حدائق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس در همایش حجاب و عفاف که به همت اداره صیانت از خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و معاونت فرهنگی اداره کل کمیته امدادامام خمینی(ره) فارس با حضور ۳۰۰ نفر از بانوان شیرازی در تالار آزادی این شهر برگزار شد گفت: به محض اینکه حرف از حجاب می‌شود خانم‌ها و بانوان در ذهن می‌آیند در حالی که حجاب تنها به بانوان اختصاص ندارد.

 

وی با بیان اینکه لباس برخی از جوان‌های امروز جامعه ما مصداق بدحجابی است که زیبنده یک مسلمان نیست، افزود: بر اساس آیه ۲۲ سوره نور مردان نیز باید حجاب و عفاف و را رعایت کنند و آیه بعدی این مربوط به بانوان است.

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس با اشاره به اینکه در بحث حجاب باید به چند نکته توجه اساسی شود، گفت: تنها نباید در هفته حجاب و عفاف و گرامیداشت آن به این موضوع بپردازیم اما متاسفانه در سال تمام همایش‌ها و سمینارها به این هفته محدود می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حدائق با تاکید بر اینکه تجلیل از حجاب باید مستمر باشد تصریح کرد: یکی از دلایلی که حجاب گسترش پیدا نمی‌کند و به یک فرهنگ در جامعه تبدیل نشده است این است که بحثی فراگیر در طول سال نیست و منحصر به خانم‌ها است در حالی که باید آقایان نیز در این همایش‌ها دعوت شوند و از حجاب برای آنها نیز صحبت شود.

 

وی با بیان اینکه بعضی از سوءرفتارها از درون کانون خانواده در حال شکل‌گیری است، اظهار کرد: در این زمینه باید خانواده‌ها را دریابیم، پدر و مادری که ارزش‌های اخلاقی را در خانه رعایت نمی‌کند نباید از فرزندان آنها توقعی داشت.

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس با اشاره به اینکه در این زمینه باید ریشه‌ای از دورن کانون خانواده کار شود، بیان کرد: جامعه امروز ما از عدم رعایت اصول و فروع دین دچار آسیب شده است.

 

حجت‌الاسلام حدائق به تشریح آثار ارزشمند عفت‌ورزی در زندگی بشر پرداخت و اظهار کرد صیانت شخصیتی از مهم‌ترین آثار عفاف است و صیانت خانوادگی سبب عزیز شدن انسان‌ها در کانون خانواده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه اسلام بشر را خلیفه‌الله قرار داده است، صیانت اجتماعی را از دیگر آثار ارزشمند حجاب برشمرد و با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از فرزندان نسل سوم و چهارم انقلاب هنوز معنی آزادی را نمی‌دانند، گفت:‌ آزادی در اسلام یعنی آزاد از شیطان در حالی که برخی امروز آزادی را برعکس معنی می‌کنند و اسیر شیطان هستند و بندگی خدا را نمی‌کنند و نمی‌دانند اختصاص یافتن لذت‌های حلال در جایگاه خودش و به حریم دیگران ضربه نزدن به معنی آزادی است.

 

حجت‌الاسلام حدائق با بیان اینکه بررسی علل کم‌توجهی به حجاب و عفاف و راه‌های پیشگیری از بی‌عفتی در جامعه اسلامی ما ضرورت دارد،‌ افزود: در جامعه کنونی ما به فلسفه حجاب پرداخته نشده است و بسیاری از جوانان درباره چرایی حجاب جوابی ندارند اما باید آثار ارزشمند آن برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

 

دشمنان در بحث جنگ نرم، تقویت بنگاه‌های خبری را در دستور کار خود قرار داده‌اند

شایان ذکر است، احمد همتی بوشهری، معاون فرهنگی شهردار شیراز نیز در این همایش گفت: جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی ایران با رویکرد مخفیانه بودن، مخرب بودن، تأثیر طولانی مدت داشتن و عمیق و وسیع بودن توسط دشمنان برنامه‌ریزی شده است.

 

وی با بیان اینکه در گذشته جنگ سخت از سوی استکبار دنبال می‌شد که هدف آن‌ها تصرف خاک کشورها با استفاده از ابزار جنگی بود، افزود: در جنگ نیمه سخت و جنگ نرم نیز هدف دشمنان تغییر فرهنگ جامعه وسبک زندگی بوده است و این نوع جنگ از سال ۱۹۹۰ به بعد شروع می‌شود.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تأکید بر اینکه هدف دشمن در جنگ نرم، تغییر باورهای ملت‌ها است که برای رسیدن به این هدف از ابزار رسانه‌ها، ابزارهای روانی، فرهنگی، علمی و قانونی استفاده می‌کنند، گفت: دشمنان در بحث جنگ نرم، تقویت بنگاه‌های خبری را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

 

همتی بوشهری با تصریح اینکه بنگاه‌های خبری همچون رویترز، آسوشیتدپرس، یونایتدپرس و فرانس‌پرس بیش از ۵۵ هزار دفتر در سراسر جهان دارند و روزانه بیش از ۵۵ میلیون کلمه به ۱۹۲ کشور جهان مخابره می‌کنند بیان کرد: ۸۵ درصد اطلاعات و اخبار دنیا ساخته و پرداخته همین ۴ بنگاه خبری است و بیش از ۱۲ هزار روزنامه مهم در سراسر دنیا از این ۴ بنگاه خبری تغذیه می‌کنند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز به تلاش‌های مذبوحانه شبکه‌های معاند نظام مانند بی‌بی‌سی عنوان کرد: این شبکه به ۳۸ زبان زنده دنیا روزانه برنامه پخش می‌کند و برنامه‌های بخش برون‌مرزی صدای آمریکا در ۱۷۵ کشور به ۴۵ زبان دنیا در حال پخش است.

 

وی با بیان اینکه دشمن از ابزار رسانه در ترویج اهداف شوم خود استفاده می‌کند، گفت: نزدیک به ۳۰ رادیوی فارسی زبان بیگانه که بعضی از آن‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند در حال پخش برنامه‌های فارسی زبان هستند.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه سبک زندگی خانواده‌های ایرانی به سمتی هدایت شده است که در حال حاضر بیش از ۳۲ میلیون کاربر اینترنتی و ۴۵ میلیون کاربر تلفن همراه در ایران هستند، افزود: توجه جدی به تغذیه فضای مجازی در مقابل هجمه‌های سنگین دشمنان ضرورت دارد.

 

همتی بوشهری یکی از شگردهای جنگ نرم، نیروسازی و کادرسازی برای این جنگ را دعوت از فعالان دانشجویی و دانشجویان فعال در عرصه سیاسی برای شرکت در سمینارهای به ظاهر علمی در خارج از کشور و به دام انداختن آنها عنوان کرد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با بیان اینکه استعمارگران در این راه با مسأله جدی در عالم اسلام مواجه شدند مبنی بر اینکه تا زمانی که قرآن و معارف قرآنی بر قلب‌های مسلمانان حکومت می‌کند جایی برای غرب و فرهنگ غربی در عالم اسلام وجود ندارد، گفت: غربی‌ها در جنگ نرم تلاش دارند هویت و فرهنگ اسلامی را به صورت خردمندانه و در بسیاری موارد کاملا نامحسوس از میان بردارند و آنها را خُرد و ناچیز جلوه دهند.

 

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح داخلی و بین‌المللی و سرنگونی نظام استکباری طاغوت، افزایش بینش و مشارکت سیاسی مردم را از مهم‌ترین این دستاوردها دانست و بیان کرد: استقلال، دگرگونی اصول سیاست خارجی، دستاوردهای فرهنگی، ارتقای سطح عمومی و علمی جامعه، ارتقای جایگاه زن در اجتماع و ایجاد رویه خودباوری از مزیت‌های انقلاب اسلامی ایران است.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین به پیشینه حجاب در فرهنگ ایرانی که به دوران پیش از مذاهب بازمی‌گردد اشاره و تصریح کرد: هیچ‌گاه حجاب در فرهنگ ایرانی به طور کامل از بین نرفته است و با وجود اینکه در دوران پیش از انقلاب برخی حاکمان سعی در از بین بردن فرهنگ حجاب داشتند اما نتوانستند حجاب ایرانی را که برگرفته از عفت و پاکدامنی زنان این سرزمین است تحت‌الشعاع قرار دهند.

 

همتی بوشهری با بیان اینکه زنان از نظر اسلام نقش حساسی در بنای جامعه اسلام دارند عنوان کرد: زن در مکتب دین مبین اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و از حد شیء بودن بیرون آمده و حتی متناسب با چنین رشدی می‌تواند در حکومت اسلامی مسئولیت‌هایی بر عهده بگیرد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با اشاره به نقش زنان ایران در فعالیت‌های سازندگی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و غیره گفت: حضور جدی و فعال زنان نشان از برابری زن و مرد دارد و اسلام بین زنان و مردان تفاوت قائل نمی‌شود.

 

وی اظهار کرد: ما افتخار داریم که بانوان به برکت انقلاب اسلامی ایران در تمامی حوزه‌ها حتی نظامی هم‌دوش مردان و در برخی موارد حتی بهتر از مردان در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت داشته و دارند.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه حذف جایگاه خانواده در ایران با ترویج آزادی‌های جنسی از مهم‌ترین اهداف دنیای استکبار است تصریح کرد: در حال حاضر غرب و دولت‌های غربی با این معضل بزرگ دست به گریبان هستند و به همان نسبت به دنبال تثبیت جایگاه خانواده در اجتماع خودشان هستند.

 

زن از دیدگاه اسلام می‌تواند کانون خانواده را هدایت و راهبری کند

در ادامه این همایش محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس، نیز بر لزوم توجه به کانون خانواده تاکید کرد و گفت: در طول دوران جامعه بشری برخی گروه‌ها و تشکل‌ها برای دفاع از حقوق بانوان شکل گرفتند اما همین‌ها نیز به زن به عنوان ابزار، کالا و شیء نگاه می‌کردند.

 

وی افزود: در برخی نظام‌های سرمایه‌داری برای کسب درآمد و سود بیشتر از زنان به عنوان ابزاری برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند و این جایگاه زن در مکاتب و دیدگاه‌های غرب است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با بیان اینکه در دیدگاه اسلام زن به عنوان یک شاخص و فردی که می‌تواند کانون خانواده را هدایت و راهبری کند و فرزندان را تربیت کند از نقشی بی‌بدیل برخوردار است خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف پاسدار این کانون است.

 

بذرافشان تصریح کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، جامعه اسلامی ما شاهد افزایش بانوان محجبه، باحیا و باعفت است که مسؤولیت‌های مهمی را نیز بر عهده می‌گیرند./203/919/ب1

ارسال نظرات