۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۴۳۸۵۴۱
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

زمینه فعالیت های پژوهشی برای طلاب فراهم شود

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه باید زمینه پژوهش برای طلاب و فضلا فراهم شود، گفت: این زمینه را باید مدیریت جدید شورای عالی و مرکز مدیریت ایجاد کنند که طلبه ها به کار پژوهش بپردازند.
امکانات برای پژوهش

حجت الاسلام حسن روحانی نماینده طلاب و فضلای مشهد در مجمع نمایندگان حوزه علمیه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مدیریت جدید حوزه باید بسترهای پژوهش حوزه را برای طلاب و فضلا فراهم کند،‌ ابراز کرد: یکی از معضلاتی که در حوزه های علمیه به چشم می خورد این است طلاب در پایه هفت به بعد در سردرگمی خاصی به سر می برند.

 

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که می توانند انجام دهند پژوهش در حوزه های مختلف است، مسائل و موضوعات زیادی در خصوص پژوهش وجود دارد که این کار را طلاب جوان با استعداد می توانند انجام دهند.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه باید زمینه پژوهش برای طلاب و فضلا فراهم شود، اظهار داشت: این زمینه را باید شورای عالی و مدیریت جدید حوزه های علمیه  ایجاد کنند که طلبه ها به کار پژوهش بپردازند.

 

وی اضافه کرد: در حوزه کلاس خاصی برای آموزش مقاله نویسی نداریم که چگونگی پژوهش را برای طلبه توضیح دهد؛ بنابراین مرکز مدیریت باید به آموزش دادن پژوهش توجه داشته باشد.

 

بهترین حمایت طلاب، حمایت در زمینه پژوهش است نه ایجاد شغل

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه افزود: بهترین حمایت مدیریت حوزه از طلاب این است که زمینه پژوهش را برای طلبه ها فراهم کند نه اینکه برای آنها شغل ایجاد کند؛ در واقع طلاب باید به تولید علم بپردازند.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه آموزش حوزه در چند سال اخیر رو به رشد است و پیشرفت های خوبی داشت، اظهار داشت: در چند سال اخیر بر خلاف آموزش در پژوهش حرکت خاصی انجام نشد.

 

وی در پایان گفت:‌ در خصوص طرح مطالعاتی شهید مطهری(ره) حرکتی انجام شد که طرح خوبی هم بود؛ ولی کافی نبود باید در این حوزه طرح های پژوهشی انجام شود که بعدا از طلبه انتظار خروجی داشته باشیم./875/ت302/س

ارسال نظرات