۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۳۸۵۴۸
امام جمعه سراب مطرح کرد؛

بدعهدی آمریکا، نتیجه یک‌ساله برجام/ دولت اقدام و عملی در اقتصاد مقاومتی نداشته است

حجت الاسلام اکرمی گفت: برجام یک‌ ساله شد و آنچه در این بک سال به چشم خورد بدعهدی و نامردی آمریکا است که مقابله با این بدعهدی فقط با حفظ استقلال سیاسی و اقتصادی و تکیه‌ بر اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند آثار توطئه‌های دشمن را کاهش دهد.
حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب

حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی، امام‌جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: برجام یک‌ساله شد و آنچه در این بک سال به چشم خورد بدعهدی و نامردی آمریکا است که مقابله با این بدعهدی فقط با حفظ استقلال سیاسی و اقتصادی و تکیه‌ بر اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند آثار توطئه‌های دشمن را کاهش دهد.

 

وی در ادامه تصویب سه طرح علیه جمهوری اسلامی در هفته‌های اخیر و در آستانه یک‌سالگی برجام را نشان از خباثت آمریکا علیه ملت ایران عنوان کرد و ابراز داشت: این سری اقدامات نشان داد که آمریکا غیرقابل‌ اعتماد است و مذاکره نمی‌تواند راهکار مناسبی برای حل مشکلات کشور در زمینه اقتصاد باشد.

 

امام‌جمعه سراب با اشاره به اینکه هنوز معاملات مالی و بانکی کشور با بانک‌های بزرگ خارجی دچار مشکل است، تصریح کرد: بانک‌های خارجی نیز به وظایف خود درباره رفع مشکلات تعاملات بانکی عمل نمی‌کنند، بنابراین برجام نتیجه ملموسی را بر سر سفره‌های مردم نیاورده است و هنوز جوانان کشور از مشکلات اشتغال و ازدواج رنج می‌برند.

 

وی با اشاره به اینکه دولت و مسؤولان وزارت خارجه کشور در برابر بدعهدی‌های آمریکا در برجام کوتاه آمدند و این امر سبب شد دشمن جری‌تر شود، تأکید کرد: بعد از یک سال گذر از توافق، نتیجه برجام را بر سر سفره‌های مردم ندیدیم، اگر برخی از تذکرات رهبری و درایت‌های ایشان نبود طرف‌های غربی مشکلات بسیاری را برای کشور تحمیل می‌کردند.

 

حجت‌الاسلام اکرمی با تأکید بر حفظ استقلال و آمادگی در مقابل بدعهدی‌های آمریکا، ابراز داشت: استقلال سیاسی آن چیزی است که بیش از ۳۰ سال است آمریکا از آن ضربه می‌خورد، ایران اسلامی با حفظ و وحدت و صیانت از ارزش‌های انقلابی می‌تواند در مسیر توسعه قرار گیرد و دشمن را همچنان در پشت مرزهای سیاسی نگاه دارد.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه وضع مردم نه‌ تنها بهتر نمی‌شود هر روز بدتر می‌شود، تصریح کرد: ما در طول سال‌های گذشته از نظر اقتصادی هیچ گشایشی نداشته‌ایم، دولت نتوانست به وعده‌های خود درباره معاش مردم و بهتر شدن وضعیت زندگی ملت و چرخش معاش مردم به وعده‌های خود عمل کند و به رفاه عمومی کمکی داشته باشد.

 

امام‌جمعه سراب با انتقاد از عدم اقدام و عمل از سوی دولت در دوران برجام، ابراز داشت: برجام نه‌ تنها تخم نکرده، بلکه جوجه‌هایش هم یکی‌ یکی از بین می‌رود و اگر این‌طور هست که با هر بار مذاکره، آمریکا 2 میلیارد دلار از جیب ایران بدزدد، دیگر مذاکره برای چیست، بدعهدی طرف‌های مقابل تا کی باید ادامه داشته باشد.

 

وی در پایان با محکوم کردن پیوند نامیمون وهابیت، آمریکا، اسراییل و داعش که شاهزاده سعودی با حضور در آن جلسه و تقبل هزینه‌های آن بر نابودی ایران تأکید کرده است، ابراز داشت: جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا زنده و پویاست و روز به‌ روز پویاتر خواهد شد و دشمنان بدانند که توانایی ضربه به ایران اسلامی را ندارند./854/302/ب2

ارسال نظرات