۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۳۸۵۴۹
استاد حوزه و دانشگاه:

فرقه‌سازی یکی از اهداف غرب برای ایجاد انحراف در اندیشه اسلامی است

حجت‌الاسلام نظری با تأکید بر این‌که ترویج افراطی‌گری در جهان اسلام همواره مورد استقبال غرب بوده است، گفت: فرقه‌سازی یکی از اهداف غرب برای ایجاد انحراف در اندیشه اسلامی است.
حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز

حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به این‌که حوادث تروریستی اخیر در کشورهای مختلف جهان نشان از نفوذ تفکر وهابیت در گروهک‌های افراطی و تکفیری بوده است، اظهار داشت: حوادث اخیر و ردپاهای آل‌سعود در حوادث تروریستی، نشان از اوج بی منطقی، حماقت و اعتقادات افراطی فرقه ضاله وهابیت است.


وی با بیان‌ این‌که تفکر وهابيت انديشه ای ضاله و مطرود نزد شیعه و سنی است، خاطرنشان کرد: ماهیت وهابیت نشأت گرفته از تفکرات التقاطی و افراطی گروه ها و فرقه های وابسته به استکبار جهانی است، چرا که تمامی تحرکات، مواضع و حتی فتاوای به ظاهر علمای وهابی در جهت منافع دشمنان اسلام است.


حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که وهابيت، زاده استکبار جهاني و پرداخته استعمار است، گفت: هدف اصلی این فرقه که با حمایت کامل صهيونيسم بین الملل فعالیت دارد، از بين بردن تفکر نجات بخش شيعه در جهان است، اقداماتی که بر پايه تفکرات وهابي اجرایی شود، ضد انديشه هاي شيعي و تفسيري منحرف از احکام اسلام و آیات قرآنی است.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که ترویج افراطی‌گری در جهان اسلام همواره مورد استقبال غرب بوده است، افزود: دشمنان اسلام با راه اندازی و حمایت از اين گروهک ضدبشري و ضدانساني سعي در مقابله با نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و اعتقادات مذهبي، ديني و فکري مردم ايران دارند. 


وی با اشاره به حمایت گسترده غرب از گروه‌های ضاله به ویژه وهابیت، تصریح کرد: آمريکا و رژيم صهيونيستي با تجهيز و راه‌اندازي اين گروهک ضدبشري به دنبال بی آبرویی اسلام و جهان تشیع است، بهره برداری های رسانه ای گسترده از تحرکات وهابیت همه نشان از برنامه ریزی استکبار برای اسلام ستیزی است.


حجت الاسلام نظری بی منطقی وهابیت را سوژه رسانه های غربی برای ضربه به اسلام دانست و گفت: اگر امروز سران برخي کشورهاي عربي منطقه از اين فرقه حمايت مي‌کنند، نه به خاطر منافع امت اسلامي، بلکه به خاطر کسب منافع شخصي و حفظ جايگاه تعامل و ارتباط با آمريکا و همدستان او است.


این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با تأکید بر این‌که امت اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام برای مقابله با توطئه های غرب و فرقه‎سازی نظام سلطه است، تصریح کرد: باید به این حقیقت مهم توجه کرد که فرقه‌سازی یکی از اهداف غرب برای انحراف در اندیشه اسلامی است./935/302/ب2

 

ارسال نظرات