۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۳۸۵۵۲
استاد حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

تقويت بينش ديني و سياسي جامعه راهکار مقابله با تهاجم فرهنگي دشمنان

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که فرهنگ دینی باید در همه بخش های جامعه به خوبی نهادینه شود، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید تولیدات فرهنگی سالم در کشور مورد حمایت قرار گرفته و ترویج شود.
هجمه فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید محمود حسینی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم افتتاحیه کلاس‌های تابستانی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساری گفت: غفلت انسان ها در هر زمينه اي تبعات و آثار بسيار زيانباري را به همراه خواهد داشت و چه بسا در بعضي از مسائل، اين غفلت ها جبران ناپذير بوده و اين غفلت زمينه اي را بوجود مي آورد كه تا قيام قيامت آثار اين غفلت بر انسان ها بي تأثير نخواهد بود.

 

وي غفلت و اثرات آن را در زمينه هاي فرهنگي از اثرات بد و جبران ناپذير دانست و افزود: شيوع تهاجم فرهنگي، رواج و توسعه فساد و استعمال مواد مخدر از سوي دشمنان از برنامه هاي اصلي تهاجم فرهنگي در ميان امت اسلامي است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که فرهنگ دینی بهترين سلاح جهت مقابله با تهاجم دشمن است، افزود: دشمنان اسلام در تهاجم فرهنگي تلاش مي کنند بين جوانان و نوجوانان با قرآن فاصله ايجاد کنند.

 

وی با بيان اين که تقويت بينش ديني و سياسي جامعه از راه هاي مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن است، تصريح کرد: اين مقوله از حساس‌ترين اعمالي است كه همه آحاد جامعه موظف به آن هستند و در اين رابطه رهبران ديني، عالمان و انديشمندان و متصديان امور فرهنگي و سياسي جامعه، وظيفه سنگين‌تري نسبت به ديگران دارند.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: دشمنان امروز به جنگ نظامي فكر نمي كنند بلكه تفكر و فكر آنها استحاله فرهنگي و ورود آنها به حوزه فرهنگي است كه اين امر سبب پيروزي آنها شده و مي توانند پرچم پيروزي را بلند كنند.

 

وی با بیان این که دوران جوانی و نوجوانی دوران بسیار حساس زندگی انسان‌ها است، زیرا بهترین زمان شکوفایی و سازندگی و پذیرش عقل است، گفت: در حال حاضر هدف غايي تهاجم فرهنگي ايجاد تغيير در نوع نگرش و انديشه ها و اعتقادات ديني جامعه است اگر دشمن بتواند اين تغييرات را ايجاد کند برنامه هاي ديگر به آساني اجرا خواهد شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دغدغه‌های خانواده‌ها برای فرزندان، افزود: فردای قیامت نخستین سؤال بعد از مسائل دینی و عبادی سؤال از دوران جوانی است پس با حضور در کلاس‌های معارف دینی و تعالیم احکام الهی نسبت به وظیفه‌ای که در قبال فرزندانمان داریم کوشا باشیم.

 

وی تصریح کرد: اگر جامعه‌ای را از نظر امنیتی و پیشرفتی بخواهیم مقیاس کنیم جامعه‌ای موفق است که جوانان خوب و فعالی داشته و احساس مسؤولیت والدین می‌تواند در رشد و شکوفایی فرزندان تأثیرگذار باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: نظام اسلامی و موفقیت ما در جنگ تحمیلی هشت ساله به برکت جوانان غیور و متدین ایران بود که با همراهی امام راحل جنگ بی‌سابقه‌ای را در ۳۰۰ سال اخیر با مقاومت خود داغی بزرگ بر دل دشمنان گذاشته است.

 

وی با اشاره به خطرات ماهواره و تهاجم فرهنگی اظهار داشت: امروز دشمن با تشکیل اتاق فکر و شناختی که از پدر و مادران ایرانی دارد به این نتیجه رسیده که باید جنگی تازه را بر علیه جوانان و نوجوانمان آغاز کند و با این ترفند با ماهواره و اینترنت و اخبار کذایی ما را بمباران می‌کند.

 

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی کشور با استفاده از اساتید و علمایی که هادیان جامعه محسوب می‌شوند باید برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه به فرمایشات امام علی(ع) و امام صادق(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: دوران جوانی را قدر بدانید و با جوانان کار کنید، زیرا قلب جوان مثل زمین است که هرچه در آن بکاریم رشد خواهد کرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی محمود آباد با اشاره به اين که اوقات فراغت همواره به عنوان دغدغه در مقاطع مختلفي براي بشر مطرح بوده است، تصريح کرد: امروز اوقات فراغت يکي از اولويت‏هاي ديني و تربيتي است.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اينکه در حال حاضر بشر با به خدمت گرفتن امکانات بيشتر و تکنولوژي مدرن اوقات فراغت بيشتري دارد، اضافه کرد: موضوع اوقات فراغت در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی بر ضرورت توجه به محتوای غنی دینی در برنامه های فرهنگی و اوقات فراغت تأکید کرد و بیان این که هدايت و مديريت اين امر از اهميت بسيار بالايي برخوردار است، افزود: بايد با هوشياري و ترويج فرهنگ اسلام ناب محمدي در جامعه، قدرت مانور دشمن براي نفوذ در افکار و انديشه هاي جوانان را سلب کرد. 

 

حجت الاسلام حسینی با تاکيد بر لزوم تقويت پايگاه هاي ديني، مسجد را نماد عيني دين دانست و با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبري در خصوص برنامه ريزي مناسب در حوزه فرهنگي بر ارائه برنامه هاي مدون و مهندسي فرهنگي در جهت مقابله با تهاجم مهندسي فرهنگي در جهت مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن تاکيد کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بيان اين‌که خانواده در اسلام از جايگاه رفيعي برخوردار است بر حفظ بنيان خانواده و گسترش ارزش هاي اسلامي در آن تاکيد کرد و گفت: ترويج آموزه هاي ديني، برترين و مؤثرترين راهکار مقابله با تهاجم فرهنگي است.

 

وی با بیان این که متأسفانه جامعه امروز از مفاهیم ارزشمند دینی فاصله گرفته است و همین موضوع معضلات و مشکلات بسیاری را به وجود آورده است، تصریح کرد: جامعه دینی برای رهایی از این بحران ها تنها باید به معارف دینی و اهل بیت(ع) روی بیاورد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که معارف اهل بیت(ع) سد محکمی در برابر بحران های فرهنگی جامعه است، تصریح کرد: در برابر هجوم سازمان یافته فرهنگ مخرب و خانمان سوز غربی یکی از بهترین راه های واکسینه کردن جامعه اسلامی از این هجمه ها تمسک به معارف اهل بیت(ع) است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی محمود آباد در پایان با تأکید بر این که فرهنگ دینی باید در همه بخش های جامعه به خوبی نهادینه شود، بیان داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید تولیدات فرهنگی سالم در کشور مورد حمایت قرار گرفته و ترویج شود./1317/202/ب2

 

ارسال نظرات