۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۴۳۸۶۲۲
استاد حوزه و دانشگاه:

افراد نادان به آیات قرآن گزینشی نگاه می‌کنند

حجت‌الاسلام رضایی تهرانی با اشاره به گروه جنایت‌کار داعش، گفت: آن‌ها نیز از قرآن برای اعمال خود دلیل می‌آورند اما به دلیل نادانی گزینشی آیات را بکار می‌گیرند.
محمد رضایی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،‌ حجت‌الاسلام محمد رضایی تهرانی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در حرم مطهر رضوی به پیروی از قرآن کریم همراه با پیروی از ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و افزود: انسان اگر منصفانه سراغ قرآن برود، متوجه می‌شود کتاب کاملی است اما متأسفانه هر فردی با گذر از وجود خودش با قرآن مواجه می‌شود.

 

وی در ادامه به عنوان مثالی در این‌باره گفت: اگر فردی عینک دودی بزند، تمام جهان را تیره می‌بیند به دلیل این‌که به مقام عصمت نرسیده‌ایم در درون خود هوس‌ها،‌ جهل‌ها، قصورها و تقصیرهای فراوانی مشاهده می‌کنیم که در دید ما تأثیر می‌گذارد.

 

حجت الاسلام رضایی تهرانی با بیان این‌که داعشی‌ها و امثال این گروه‌ها نیز با قرآن برای کارهایشان دلیل می‌آورند، اظهار داشت: داعشی‌ها گزینشی عمل می‌کنند و از تمام آیات قرآن کریم ناخودآگاه یا آگاهانه آیه‌ای را انتخاب می‌کنند که با مبنای خودشان هماهنگ است.  

 

وی به دلیل آوردن یزید در مقابل حضرت زینب(س) با آیه قرآن اشاره کرد و گفت: حتی یزید نیز آیه‌ای از قرآن کریم برای حرف‌ها و توجیه جنایات خود می‌آورد و می‌گوید؛ طبق آیه قرآن مُلک زمین و آسمان برای خداست، به هرکه می‌خواهد، می‌دهد.

 

حجت الاسلام رضایی تهرانی افزود: واضح است که خداوند این آیه را نازل نکرد که یزید با آن دلیل بیاورد اما این افراد جاهل با همان دید گزینش‌گر خود به قرآن نگاه می‌کنند و آنچه به نفع و سودشان باشد برداشت می‌کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: انسان برای رسیدن به مقصد، تنها نمی‌تواند به قرآن اکتفا کند و به عترت نیز نیاز دارد به همین دلیل قرآن کریم، رسول خدا(ص) را تنها مبلغ معرفی نمی‌کند و مقام معلم نیز به ایشان می‌دهد./202/862/ب1

ارسال نظرات