۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۳۸۶۲۴
استاد حوزه و دانشگاه:

برجام صنعت هسته‌ای را مختل کرد/ غیر قابل اعتماد بودن آمریکا به همه ثابت شده است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز غیر قابل اعتماد بودن آمریکا به همه ثابت شده است هر چند برخی از افراد نمی‌خواهند به این مسأله اعتراف کنند؛ برجام صنعت هسته‌ای را مختل و اقتصاد را با چالش مواجه کرد.
برجام

حجت الاسلام سید مرتضی مدنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عنوان کرد: باید دستاوردهای برجام با حضور کارشناسان و بر اساس واقع بینی تجزیه و تحلیل و به اطلاع مردم رسانده شود.

 

وی تصریح کرد: برخی افراد خیال می‌کنند مردم آنچه را که آن‌ها می‌گویند به طور کامل پذیرفته و از تحلیل و بررسی بیشتر خودداری می‌کنند در حالی که پذیرش این مسأله ناشی از ساده انگاری افراد است.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: ما در طول سه سال گذشته همواره از رابطه با آمریکا گفتیم و خواستیم مشکلات کشور را با استفاده از گفت و گو با این کشور حل کنیم؛ عده‌ای آمریکا را ارباب و کدخدای دنیا دانستند و اینگونه القا کردند که دولت‌های قبلی اگر دستاوردی داشتند به دلیل تعامل با کدخدا بوده و اگر ناکام بوده‌اند به دلیل مخالفت با این قدرت جهانی بوده در حالی که این تحلیلی برخواسته از برداشت‌های غلط از مناسبات جهانی است.

 

حجت الاسلام مدنی گفت: اگر بسیاری از دولتمردان حتی برای یک بار تاریخ انقلاب را با واقع بینی و دقت مطالعه می‌کردند متوجه می‌شدند در کشوری که انقلاب اسلامی واقع شده، اگر کسی سخن از سازش با قدرت‌های استکباری به میان آورد، در اصل به آرمان‌های انقلاب خیانت کرده است.

 

وی تأکید کرد: ما انقلاب نکردیم و چند میلیون از بهترین جوانان خود را در جریان انقلاب و جنگ تحمیلی تقدیم اسلام و انقلاب نکریدم که با نخستین مشکل به سوی قاتلان فرزندان این ملت دست یاری دراز کنیم؛ پرونده سیاه آمریکا جای هرگونه اغماض و ساده‌گیری درباره این حکومت را از بین برده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: وقتی که امام خمینی(ره) فریاد مرگ بر آمریکا را در جهان طنین انداز کرد بسیاری از رجال سیاسی باور نمی‌کردند که این راه و آرمان متعالی امام(ره) به پیروزی برسد، اما ایشان با صداقت و ایمان به خداوند و با همراهی یاران پاک خود همانند رهبر معظم انقلاب، این مسیر را ادامه دادند و به پیروزی رسیدند؛ این رویدادها باید درس عبرت مسؤولان باشد.

 

حجت الاسلام مدنی عنوان کرد: ما در هر جا از آمریکا کمک خواستم دچار رکود شدیم، اگر در زمانی که برخی از سیاستمداران وعده رونق اقتصادی را در کنار رونق فعالیت هسته‌ای می‌دادند از کمک‌های آمریکایی و غربی چشم پوشی کرده و به توانمندی‌های داخلی تکیه می‌کردند، امروز اوضاع اقتصاد کشور بهتر از بود.

 

وی تصریح کرد: مشخص نیست آمریکا قرار است چه معجزه‌ای در سیاست و اقتصاد جهانی انجام دهد که برخی افراد اینگونه به آن دل بسته‌اند؛ ما باید به جوانان و نیروهای متعهد داخلی تکیه کنیم، اقتصاد مقاومتی الگوی پیشرفت و توسعه ماست، تنها باید این مسأله را باور کنیم تا مشکلات یکی پس از دیگری حل شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: باید دستاوردهای برجام با واقع بینی تحلیل شود و اگر واقعاٌ این معاهده هیچ ثمری برای رونق اقتصاد کشور نداشته از آن قطع امید کرده و سعی کنیم روی پای خودمان باییستیم؛ امروز غیر قابل اعتماد بودن آمریکا به همه ثابت شده است هر چند برخی از افراد نمی‌خواهند به این مسأله اعتراف کنند؛ برجام صنعت هسته‌ای را مختل و اقتصاد را با چالش مواجه کرد.

 

حجت الاسلام مدنی گفت: رهبر معظم انقلاب با طرح عنوان اقتصاد مقاومتی مسیر رشد و توسعه اقتصادی را برای ما هموار کردند، تمام ارکان دولت با با تشریح وظایف خود در زمینه اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات اقتصادی وارد عمل شوند./302/868/ب1

ارسال نظرات