۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۴۳۸۶۲۵
استاد حوزه و دانشگاه:

ذوق زدگان برجام اظهارات دبیرکل سازمان ملل را مرور کنند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: سیاست لبخند راهکار سیاست خارجی ما نیست، باید در برابر زیاده خواهی ابرقدرت‌ها ایستادگی کرد؛ ذوق زدگان برجامی اظهارات آقای دبیرکل را دوباره مرور کنند تا ببینند ثمره دل بستن به دشمن چیست.
برجام

حجت الاسلام محمدحسین جاوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان این مطلب که «تجلیل واقع گرایانه برجام نشان می‌دهد ما در صنعت هسته‌ای دچار رکود شده‌ایم»، عنوان کرد: ما اکنون در آستانه یک سالگی برجام هستیم، شش ماه هم از اجرای آن گذشته است، تحلیل واقع بینانه تاریخ انقلاب در این مدت نشان می‌دهد دشمنان ما گستاخ‌تر و درصد رشد اقتصادی ما کمتر شده است.

 

وی تصریح کرد: دولت مردان به این مسأله قائل بودند که هم باید چرخ اقتصاد و هم باید چرخ سانتریفیوژها بچرخد و برای این کار سیاست لبخند را در برابر قدرت‌های بزرگ در پیش گرفتند؛ سیاست لبخند راهکار سیاست خارجی ما نیست، باید در برابر زیاده خواهی ابرقدرت‌ها ایستادگی کرد؛ ذوق زدگان برجامی اظهارات آقای دبیرکل را دوباره مرور کنند تا ببینند ثمره دل بستن با دشمن چیست.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: بان کی مون با اظهارات خود در تلاش است تا اقدامات موشکی ایران را با برجام مرتبط کند، زمانی که وزیر امور خارجه کشورمان متن برجام را در برابر رسانه‌های گروهی جهان ترجمه و وعده لغو تحریم‌ها را داد همه مردم شاهد بودند در آن معاهده سخنی از برنامه موشکی ایران به میان نیامد، پس چرا اکنون این دو موضوع با هم پیوند خورده است؟

 

حجت الاسلام جاوری گفت: این اظهارات بیانات رهبر معظم انقلاب را ثابت می‌کند، ایشان بارها فرمودند من به برجام خوش‌بین نیستم، امروز باید این مسأله برای همه ثابت شده باشد که وقتی ما در مسأله هسته‌ای عقب نشینی کردیم آن‌ها در مسائل نظامی ما دخالت می‌کنند، اگر به همین طریق ادامه دهیم در آینده جزایر سه گانه خلیج فارس را هم از ما مطالبه می‌کنند.

 

وی اظهار کرد: آمریکا دشمن ماست، از دشمن چه انتظاری می‌توان داشت؟ تاریخ جهان نشان داده هر کشوری بیشتر به آمریکا دل بسته و به او نزدیک شده بیشتر دچار بحران شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به بخشی از تحولات منطقه خاورمیانه عنوان کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد به وضوح پیروی خود از سیاست‌های آمریکایی را نشان داد، به جای اینکه عربستان سعودی به عنوان حکومتی که اقدام به نسل کشی کرده محکوم شود، رأی بر محکومیت جمهوری اسلامی ایران صادر می‌شود.

 

حجت الاسلام جاوری در ادامه افزود: به نظر می‌رسد باید در خصوص سازمان‌های جهانی سیاست «یکی به نعل و یکی به میخ» در پیش بگیریم به این معنا که اگر کشوری خواستار پیشرفت و توسعه است باید در ظاهر به این سازمان‌ها احترام بگذارد اما در اصل منافع ملی خود را دنبال کند، منافع ملی ما نیز چیزی جز تلاش برای توسعه اقتصادی با تکیه بر توان نیروهای داخلی نیست.

 

وی گفت: دوران غرب زدگی و شرق زدگی گذشته است، امروز همه کشورهای جهان در رقابتی فشرده سعی می‌کنند با تقویت نیروها و مبانی اقتصادی و فرهنگی و سیاسی خود، از دیگر همسایگان خو پیشی بگیرند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: شاید برخی افراد گمان کنند عربستان سعودی با حمایت از سیاست‌های آمریکایی آینده درخشانی را به همراه دارد اما با یک حساب ساده می‌توان دریافت اگر این کشور اعتباراتی را که در جنگ یمن یا برای تقویت داعش هزینه کرد اگر در حوزه‌های مختلف نظامی و اقتصادی و انرژی خود هزینه می‌کرد، در مدت زمان کوتاهی به چه مرحله‌ای از رشد و پیشرفت می‌رسید.

 

حجت الاسلام جاوری تأکید کرد: ما مهره های شطرنج قدرت‌های جهانی نیستیم که هر زمانی خواستند ما را جا به جا کنند، به فرموده امام خمینی(ره) کشوری که شهادت دارد عزت و افتخار دارد، ما برای موقعیتی که امروز در اختیار داریم جوانان بسیاری را تقدیم کرده‌ایم بنابراین حق داریم از داشته‌های خود با قدرت دفاع کرده و در جهان مدعی استقلال و آزادی باشیم./302/868/ب1

ارسال نظرات