۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۳۸۶۳۱
شهریور ماه سال جاری در تهران؛

هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر برگزار می شود

هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر شهریور ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.
اجلاس دهه غدیر 

حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد دهه غدیر کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به اعلام فراخوان مقاله ویژه فراخوان مقاله هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر، گفت: این اجلاس شهریورماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که فراخوان مقاله این اجلاس بین المللی در چهار محور، غدیر پژوهی، غدیر و جهانی شدن، فرهنگ غدیر و جهانی سازی اقتصاد مقاومتی و فرامقاومتی و مبانی نظری دکترین جهانی دهه غدیر تدوین شده است، افزود: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام عمل مسأله اقتصاد مقاومتی نیز به عنوان یکی از محورهای ویژه این اجلاس مورد توجه قرار گرفته است.

 

رییس ستاد دهه غدیر کشور، غدیر و تمدن نوین اسلامی، غدیر، الگوی وحدت و همدلی، غدیر و آرمان شهر جهانی مهدویت، غدیر و نقش استمرار ولایت فقیه، رهبری و مرجعیت در عصر غیبت، غدیر، مضمون تعالی بخش برای همه بشریت، نسخه شناسی غدیر و آثار پیرامونی آن، غدیر و الگوی حکومت مردم سالاری دینی، تجلی فرهنگ غدیر در ادبیات و اشعار فارسی، عربی و دیگر زبان های دنیا و رسانه های مرتبط با غدیر و تقابل آن با جنگ نرم و امواج امپریالیسم رسانه ای را از جمله موضوعات محور نخست اجلاس عنوان کرد.

 

حجت الاسلام نظری همچمین افزود: فرهنگ غدیر و حاکمیت حقوق بشر در دهکده جهانی معرفت و فرهنگ غدیر و زمینه سازی نگرش مشترک ملت های مسلمان در دهکده جهانی معرفت از موضوعات دومین محور اجلاس پیش روی است.

 

وی با اشاره به توجه این اجلاس به مسأله اقتصاد مقاومتی، گفت: فرهنگ غدیر و جهانی سازی اقتصاد مقاومتی و فرامقاومتی و فرهنگ غدیر و راهبرد تحقق اقتصاد مقاومتی از منظر تفکر، تعقل و دینمداری نیز در این بخش اشاره شده است.

 

رییس ستاد دهه غدیر کشور افزود: همچنین مبانی نظری دکترین جهانی دهه غدیر، ستاد دهه غدیر، ضرورت تشکیل و نقش آن در جامعه اسلامی، فرهنگ سازی دهه غدیر براساس اصول بنیادین دینی و معنوی، دکترین دهه غدیر و راهبردهای توسعه فرهنگی در جامعه اسلامی و تقویت دهه غدیر و نسبت آن با وحدت در جامعه اسلامی از موضوعات آخرین محور اجلاس دکترین جهانی دهه غدیر است.

 

حجت الاسلام نظری با بیان این که غدیر شناسنامه شیعه است، افزود: اگر شیعه می خواهد در جامعه شناسانده شود عنوان آن باید غدیری باشد.

 

وی با تأکيد بر اينکه پيام غدير بايد در همه عالم فراگير شود، ادامه داد: پاسداري و درک غدير مانع از رخداد وقايعي نظير عاشورا و غربت ولايت خواهد شد.

 

حجت الاسلام نظری با بيان اين‌که بها دادن به غدير، اداي احترام به تکميل دين و اتمام نعمت و کاشتن بذر ولايت در جان ها است، تصريح کرد: درک صحيح غدير موجب روشن شدن مسير حرکت انسان به سوي سعادت و کمال و رهايي از ظلمت مي شود.

 

استاد حوزه علمیه از واقعه غدير به عنوان ارزشمندترين خاستگاه جامعه اسلامي ياد کرد و گفت: مفهوم واقعي غدير بايد شاکله همه فعاليت هاي ديني و فرهنگي قرار گيرد.

 

وی با بیان این که دهه غدیر تجلی همه حقایق علوی در بروز فردی و اجتماعی جامعه است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های جامعه در جهت تقویت جایگاه این دهه بهره گیریم و همان طور که دهه عاشورا با حضور پرشور مردم امروز جهانی شده است در جهت جهانی شدن دهه غدیر نیز تلاش کنیم.

 

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که دهه غدیر سیر به سوی کمال، سعادت، جلال، خیر و خوشبختی است، خاطرنشان کرد: دهه غدیر یعنی بروز ذاتی مکنونات خلقت بر محور اصیل انسانیت بر مبنای ولایت و امامت علی و فرزندانش تا وجود مقدس خاتم الاوصیاء حضرت مهدی موعود(عج) است.

 

وی با اشاره به اين‌که به برکت پيروزي انقلاب اسلامي امروز غدير در عرصه جهاني نيز در حال نهادينه شدن است، خاطرنشان کرد: بايد از ظرفيت هاي موجود در کشور به منظور بسط و گسترش هر چه بيشتر فرهنگ غدير در آن سوي مرزهاي جغرافيايي بهره گيريم.

 

حجت الاسلام نظری فرهنگ غدير را حلال همه مشکلات و ناهنجاري‌هاي جامعه بشري دانست و تصريح کرد: اگر مفهوم متعالي و ارزشمند غدير در جهان امروز به عنوان يک فرهنگ و گفتمان نهادينه شود بشريت به سعادت و تعالي حقيقي دست خواهد يافت.

 

رییس ستاد دهه غدیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: محققان و پژوهشگران محترم می توانند تا تاریخ 30 مرداد 95 چکیده و اصل مقالات خود را به آدرس www.daheghadir.ir/paper ارسال و در صورت لزوم با دبیرخانه اجلاس با شماره های 09114609060 و 011- 33303400 تماس بگیرند./950/302/ب2

ارسال نظرات