۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۴۳۸۶۴۱

دوره های تخصصی استعدادهای قرآنی در زنجان برگزار می شود

رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به طرح استعدادهای درخشان قرآنی در استان، گفت: سازمان دارالقرآن الکریم بنا دارد با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی استان ها، دوره های تخصصی ویژه استعدادهای قرآنی را به منظور تسهیل در دسترسی به امکانات آموزشی و پرورشی سراسر کشور اجرا کند.
قرآن

علی صحبتلو، رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به طرح استعدادهای درخشان قرآنی در استان، اظهار داشت: در پی برگزاری طرح استعدادهای درخشان در سال های قبل به صورت متمرکز، سازمان دارالقرآن الکریم بنا دارد با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی استان ها این طرح را به صورت استانی و با عنوان دوره های تخصصی ویژه استعدادهای قرآنی، به منظور تسهیل در دسترسی به امکانات آموزشی و پرورشی سراسر کشور اجرا کند.

 

وی در ادامه با اشاره به مشارکت مؤسسات قرآنی شاخص در این طرح، افزود: با تخصیص اعتبار متمرکز برای هر استان برای بهره گیری از توان یک مؤسسه شاخص و مشارکت در واگذاری و اجرای آن و نظارت بر حسن انجام کار نسبت به توسعه، ترویج و تعمیق آموزش های تخصصی ویژه مخاطبان فراهم کند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به مراکز تخصصی جذب استعدادهای قرآنی در هر استان، تصریح کرد: طبق دستورالعمل برگزاری اردوهای استانی استعدادهای درخشان قرآنی در هر استان، یک مرکز جذب استعدادهای قرآنی به منظور ارائه آموزش‌های تخصصی به نوجوانان قرآنی در زمینه صوت و لحن پایه‌گذاری شده است.

 

صحبتلو در ادامه اظهار داشت: این مراکز از اول شهریورماه به صورت همزمان در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده و در حقیقت آنها، پایگاه‌های آموزش تخصصی به استعدادهای قرآنی هستند که فعالیت خود را به صورت مداوم تا پایان سال جاری دنبال می‌کنند.

 

وی در ادامه تأکید کرد: فعالیت مراکز جذب استعدادهای قرآنی و پایگاه‌های آموزش تخصصی به این استعدادها تا پایان بهمن‌ ماه در جهت ارائه آموزش‌ های تخصصی قرآنی به نوجوانان ادامه خواهد داشت و آزمون‌های پایانی این دوره نیز از اول اسفندماه سال جاری آغاز شده و برای دانش‌آموزانی که امتیاز لازم در این آزمون‌ها را کسب کنند؛ گواهینامه پایان دوره صادر می‌شود.

 

رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در پایان با اشاره به موضوعات آموزشی این دوره ها، ابراز داشت: در این دوره‌های آموزشی که حدود شش ماه طول می‌کشد، ۲۵۰ ساعت آموزشی پیش‌بینی شده و موضوعاتی از قبیل صوت و لحن، تجوید، وقف و ابتدا، آشنایی با سبک زندگی قرآنی و اخلاق قرآنی، آشنایی با احکام و آداب تلاوت و همچنین آشنایی با علوم قرآنی در آن پیش بینی شده است./949/303/ب2

ارسال نظرات