۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۳۸۶۴۶
برای نخستین بار در آذربایجان غربی؛

حوزه علمیه نمازی خوی در سطح ۳ طلبه می پذیرد

مدیر حوزه علمیه نمازی خوی گفت: حوزه علمیه نمازی خوی برای نخستین بار در استان آذربایجان غربی در سال تحصیلی 96-95 طلبه می پذیرد.
مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام سید قاسم موسوی، مدیرحوزه علمیه نمازی خوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت:حوزه علمیه نمازی خوی به لحاظ برخورداری از اساتید حکم دار سطح 3 و همچنین زیرساخت های لازم قابلیت ارتقاء سطوح حوزوی را داشت، بنابراین با درخواست راه اندازی سطح 3 در این مدرسه علمیه موافقت شد.


وی تصریح کرد: حوزه علمیه نمازی خوی برای نخستین بار در استان آذربایجان غربی در سال تحصیلی 96-95 پذیرش طلبه خواهد داشت.


حجت الاسلام موسوی گفت: با ایجاد سطح سه حوزه در مدرسه علمیه نمازی خوی علاوه بر طلاب پایه 9 مدارس علمیه استان، شرایط تحصیل برای روحانیانی که در بخش های خصوصی و دولتی مشغول فعالیت هستند، فراهم شده است.


مدیر حوزه علمیه نمازی خوی با اشاره به بالا بودن ظرفیت پذیرش در سطح 3 حوزه، خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم در نخستین سال حداقل پذیرای 25 طلبه سطح 3 باشیم.


حجت الاسلام موسوی در ادامه از اشتغال به تحصیل 46 طلبه در سطح 2 حوزه علمیه نمازی خوی خبر داد و گفت: با آغاز پذیرش سطح 3 و همچنین اتمام  تحصیل 30 طلبه در سطح 1، پیش بینی می شود سال تحصیلی آینده پذیرای بیش از 70 طلبه سطح 2  و 3 در این مرکز علوم دینی باشیم.


وی اضافه کرد: در حال حاضر 3 استاد تمام وقت و 4 استاد به صورت پاره وقت مشغول تدریس در حوزه علمیه نمازی خوی هستند.


حجت الاسلام موسوی ارتقای سطح علمی مدارس علمیه استان را مانع از مهاجرت طلاب و روحانیان استان به قم دانست و افزود: با ارتقای سطح علمی در مدارس علمیه استان می توان ضمن تحصیل طلاب در سطوح بالا از ظرفیت آنها در تبلیغ بهره گرفت و تا حدودی مشکل استان به لحاظ کمبود روحانی را حل کرد./936/302/ب2

ارسال نظرات