۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۴۳۸۶۴۷
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

اتفاقات ترکیه هیچ مشکل امنیتی برای کشور ما نداشته است

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: آنچه امروز در ترکیه و ارمنستان رخ داده هیچ مشکل امنیتی برای کشور نداشته است.
ذوالفقاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور صبح امروز در حاشیه همایش هم‌اندیشی معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره حوادث اخیر در ترکیه، گفت: آنچه امروز در ترکیه و ارمنستان رخ داده است هیچ مشکل امنیتی برای کشور نداشته است.

 

وی با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی و انتظامی در آمادگی کامل به سر می‌برند، درباره حادثه کرمانشاه، عنوان کرد: درباره حادثه کرمانشاه در حال حاضر شخص خاصی دستگیر نشده است سرنخ های خوبی در دسترس است که به زودی نتیجه آن اعلام می شود با وجود این تاکید دارم که مردم گمانه زنی نکنند.

 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درباره حوادث اخیر کشور ترکیه، اظهار داشت: از کشور ترکیه هیچ شخصی از مرزهای زمینی و هوایی وارد ایران نشده است، تکفیری ها با خرابکاری تلاش می کنند که از مرزهای کشور ما وارد شوند اما با اشراف اطلاعاتی سپاه و وزارت اطلاعات اقدامات آنها خنثی شده است.

 

ذوالفقاری افزود: پیش از روز جهانی قدس باخبر شدیم که گروهی قصد خرابکاری در این روز را دارند در این باره جلسه ای ویژه تشکیل دادیم و پیش از وارد شدن یکی از آنها از سوی نیروی انتظامی و دیگری توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند.

 

وی با اشاره به اینکه جریان های تکفیری در حدی نیستند که برای کشور ما تهدید جدی به حساب آیند، ابراز کرد: گروه های تکفیری نمی توانند به شکل سازمان یافته مرزهای ما را تهدید کرده یا از آنجا وارد شوند بنابراین تلاش می کنند تا افرادی را در داخل کشورمان فریب دهند و از طریق آنها به اهداف خود دست پیدا کنند که تا کنون نیز هر اقدامی داشتند خنثی شده و نتوانستند کاری انجام دهند.

 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بیان داشت: از سال گذشته تاکنون چندین مورد افرادی قصد داشتند اقداماتی انجام دهند که از سوی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کنترل شدند، نمونه اخیر را دیدیم که فردی برای انجام عملیات وارد تهران شده بود که از لحظه ورود تحت کنترل قرار داشت.

 

ذوالفقاری گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه امن ترین کشور است که به نوعی مورد حسادت دیگران قرار گرفته است به همین دلیل برخی تلاش دارند تا ناامنی ایجاد کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امنیت اولویت درجه اول کشور است، ابراز کرد: با وجود دستگاه های امنیتی، بسیج و نیروی انتظامی و سپاه تا کنون مشکلی نداشتیم اما اگر مساله ای پیش آید با مردم هماهنگی لازم را خواهیم داشت.

 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: مردم ما دقت و حساسیت کافی دارند بنابراین اگر به رفت و آمدهای مشکوک توجه داشته باشند به طور قطع زمینه ای برای حضور علف های هرز در کشور ما فراهم نخواهد شد./202/807/ب1

ارسال نظرات