۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۴۳۸۶۶۳

انتقاد شدید جمعیت لبنانی از مواضع دوگانه قرضاوی

جمعیت گفتمان اسلامی الوحدوی لبنان از مواضع دوگانه شیخ یوسف قرضاوی و اتحادیه جهانی علمای مسلمان در قبال کشورهای عربی و اسلامی به شدت انتقاد کرد.
یوسف القرضاوی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العهد، جمعیت گفتمان اسلامی الوحدوی لبنان با صدور پیامی به بررسی آخرین تحولات ترکیه پرداخت و تصریح کرد: انفجار اوضاع در ترکیه نشان دهنده اوج بحران در این کشور بوده و تصمیم های فوری گرفته شده از سوی دولت پس از کودتا مؤید این نکته است.

 

این جمعیت با اشاره به اینکه ترکیه در سخت ترین مرحله تاریخی خود قرار دارد، افزود: برکناری هزاران قاضی و دادستان، بازداشت هزاران نظامی از جمله ده ها ژنرال، تأکید بر اجرای حکم اعدام و وعده نسبت به پاکسازی ارتش از تروریست ها نشان می دهد که دولت ترکیه این بار با معارضان سیاسی خود درگیر نشده است بلکه با سازمان نظامی روبرو شده که بیش از 670 هزار نیرو دارد و بزرگترین ارتش در سازمان ناتو پس از ارتش آمریکا به شمار می آید.

 

این جمعیت لبنانی از مواضع اتحادیه علمای مسلمان و شیخ یوسف قرضاوی به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: اتحادیه علمای مسلمان چنان در صدور پیام حمایت از اردوغان تسریع کرد و کودتا در این کشور را حرام اعلام کرد که گویی رییس جمهور و دولت ترکیه در اوج عمل به معیارهای شرعی قرار دارند.

 

در ادامه این پیام آمده است: اتحادیه علمای مسلمان به آنچه بر مسلمانان بحرین و یمن و میانمار می گذرد، بی تفاوت است و هیچ عکس العملی در قبال 11 میلیون مسلمان تحت ظلم و ستم در چین و آفریقا از خود نشان نمی دهد.

 

جمعیت گفتمان اسلامی الوحدوی در پایان تأکید کرد که اتحادیه علمای مسلمان در حالی خروج علیه رییس جمهور و نظام ترکیه را حرام و خروج علیه ولی امر می داند که خروج علیه رییس جمهور و نظام برخی کشورها را مباح و نوعی جهاد شمرده و هیچ توجهی به کشتار، بازداشت، اعدام، مصادره اموال و ممانعت از شعائر دینی در برخی کشورهای دیگر ندارد./980/ب902/د

مترجم: محمدرضا جاسم زاده

ارسال نظرات