۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۴۳۸۶۶۵
امام جمعه بوشهر:

محصول کار شورای نگهبان صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: محصول کار شورای نگهبان صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
آیت الله صفایی بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله صفایی بوشهری در جمع مسؤولان و کارکنان دفتر شورای نگهبان استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شورای نگهبان و تشکر از زحمات این دفتر در سال گذشته به ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، گفت: شورای نگهبان همانطور که از نام آن مشخص است شورایی است که آمده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های مختلف موظفی خود نگه بدارد.

محصول کار شورای نگهبان صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حیث وجودی شورای نگهبان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نظارت و هدایت است، افزود: شورای نگهبان هم بر فضاها و هم در عرصه انتخابات نظارت می کند و در هر دو فضا بعد از نظارت، هدایت می کند.

وی اظهار داشت: محصول کار شورای نگهبان صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه های نظری و عملی است.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه، موضوع انتخابات و تأیید صلاحیت ها و سلامت انتخابات و همچنین نظارت بر عرصه قانون گذاری و انطباق آن با قوانین شرع و قانون جمهوری اسلامی ایران را دو رکن جدی شورای نگهبان عنوان نموده و وظایف این شورا را بسیار مؤثر و مهم دانستند.

دشمنان در پی تضعیف، محدود کردن و حذف شورای نگهبان هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: شورای نگهبان یک شورای پربرکت، مؤثر و حافظ نظام در دو عرصه قانون گذاری و حضور افراد در عرصه های انتخاباتی است.

وی در بخش دیگری از بیانات خود اظهار داشت: هم اینک تمامی دشمنان ایران اسلامی در طراحی دشمنی و ستیز خود، در پی تضعیف، محدود کردن و حذف شورای نگهبان هستند.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: دشمنان چون می دانند تا این شورا وجود دارد قوانین خلاف قانون اساسی و اسلام تصویب نمی شود و نمی توانند در عرصه انتخابات افراد مورد نظر خود را در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری وارد کنند، با برنامه ریزی های مختلف در صدد تضعیف و تخریب این نهاد قانونی و مقدس بر آمده اند.

حریم شورای نگهبان حفظ شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون این فشار بر روی شورای نگهبان وجود داشته، افزود: همواره رهبر انقلاب امام راحل عظیم الشأن و پس از آن مقام معظم رهبری، اول مدافع شورای نگهبان بوده اند چرا که وجود شورای نگهبان، صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: به همین جهت باید شورای نگهبان تقویت، حمایت، صیانت، حراست و حریم آن حفظ شود.

حمایت از شورای نگهبان نشان از بصیرت سیاسی و انقلابی بودن است

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: تضعیف شورای نگهبان به معنای تضعیف نظام، تضعیف رکن حاکمیتی در دو عرصه انتخاباتی و تصویب قوانین در نظام، تضعیف تمامی آرمان ها و ارزش های انقلاب و عملی غیرمنطقی و نشان از عدم بصیرت و دشمنی با انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تأکید کرد: حمایت و تقویت شورای نگهبان نشان از بصیرت سیاسی، دیانت، انقلابی بودن و پایداری بر آرمان ها و ارزش های انقلاب است.

آیت الله جنتی نماد شورای نگهبان و از افتخارات نظام است

وی با بیان اینکه دشمنان گاهی کلان شورای نگهبان و گاهی نیز شخصیت های آن مانند آیت الله جنتی را تحت فشار قرار می دهند، افزود: آیت الله جنتی نماد شورای نگهبان و شخصیتی است که واقعاً ولایتمدار، فاضل، عالم، بصیر، جهادگر، انقلابی و از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله صفایی بوشهری در پایان حمایت از شورای نگهبان در فضاهای ملی و استانی را همواره بر خود واجب دانسته و تأکید کرد: به همان مقیاس در فضای ملی باید در فضای استان ها نیز از دفاتر شورای نگهبان حمایت شود./833/102/ب3

ارسال نظرات