۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۴۳۸۶۶۶
آیت‌الله ایمانی:

برنامه موشکی ایران خارج از مذاکرات است/ اظهارات غربی‌ها بهانه‌ای جدید برای ایجاد تشنج در خاورمیانه

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: برنامه موشکی ایران خارج از همه مذاکرات است و ایران مسأله دفاعی خود را در هیچ قراردادی محدود نمی‌کند.
آيت الله اسدالله ایمانی

آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، درباره اظهارات بان‌کی‌مون و مرکل صدراعظم آلمان درباره برنامه موشکی ایران با بیان اینکه قدرت دفاعی کشورها برعهده هیچ کشور دیگری نیست و هر کشوری برای خود یک دکترین دفاعی دارد، اظهار داشت: برنامه موشکی ایران خارج از همه مذاکرات است و ایران مسأله دفاعی خود را در هیچ قراردادی محدود نمی‌کند.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در دین اسلام گسترش سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای حرام است و قانون اساسی و مقام معظم رهبری اجازه ساخت چنین سلاح‌هایی را نداده‌اند و با چنین مسأله‌ای مخالف هستند، عنوان کرد: موشک‌های ایران قابلیت حمل سلاح هسته‌ای ندارند و تنها برای بالا بردن قدرت نظامی و دفاعی ساخته شده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه برنامه موشکی ایران با قدرت ادامه خواهد داشت، افزود: هیچ کشوری حاضر نیست مسائل دفاعی خود را به قرارداد یا مذاکره با کشورهای دیگر محدود کند چه برسد به کشور ایران که این همه دشمن قسم خورده دارد و ابرقدرت‌ها در مقابلش ایستاده‌اند.

 

وی سخنان اخیر مرکل و بان‌کی‌مون را بهانه تراشی جدید غربی‌ها برای ایجاد مشکل و تشنج در منطقه خاورمیانه دانست و گفت: این گونه بهانه‌‌تراشی‌ها از قدیم بوده و به همین بهانه واهی به کشور عراق حمله و بعد هم اعلام کردند که وجود سلاح کشتار جمعی تنها بهانه‌ای برای حمله به عراق بود.

 

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه نظام سلطه و استکبار اگر عهد و پیمانی به نفع‌شان نباشد به هیچ وجه به آن وفادار نیستند بنابراین تعهدات خود را در برجام نادیده گرفتند، خاطرنشان کرد: قبل از مذاکرات بارها مقام معظم رهبری تاکید کردند که به مذاکرات خوشبین نیستیم ولی برای اینکه به دنیا ثابت شود ملت ایران به دنبال صلح و آرامش است پای میز مذاکره می‌رویم./302/919/ب1

ارسال نظرات