۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۴۳۸۶۶۷
حجت الاسلام والمسلمین قریشی مطرح کرد؛

ضرورت توجه به محوریت قرآن کریم در بحث امنیت و کاهش اختلافات اجتماعی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: قرآن کریم می تواند در بحث امنیت و کاهش اختلافات یکی از محور های اساسی باشد، بنابراین هر اندازه در زمینه گسترش فعالیت های قرآنی هزینه شود در راستای ارتقای امنیت و همچنین اتحاد و وحدت در استان خواهد بود.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی، قرآن را محور و رکن اساسی و زبان مشترک همه مذاهب اسلامی خواند و اظهار کرد: در آذربایجان غربی با توجه به تعدد مذاهب، قرآن کریم می تواند همه مذاهب را حول محور خود جمع کرده و به بسیاری از اختلافات سر و سامان دهد.


وی با اشاره به وظیفه شرعی و اعتقادی مسلمانان برای تبلیغ قرآن کریم و تشویق خود و دیگران به عمل به آموزه های آن گفت: معتقدم قرآن کریم می تواند در بحث امنیت و کاهش اختلافات یکی از محور های اساسی باشد بنابراین هر اندازه در زمینه گسترش فعالیت های قرآنی هزینه شود در راستای ارتقای امنیت و همچنین اتحاد و وحدت در استان خواهد بود.


رییس شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی افزود: قرآن کریم در کنار اینکه حیات معنوی و اعتقادی است، در استان آذربایجان غربی به عنوان حیات وجودی و امنیتی نیز تلقی می شود، بنابراین باید نگاه به این سمت جامع تر باشد.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به ایجاد فضای امید و بیان ظرفیت های مثبت فرهنگی استان، خاطرنشان کرد: باید با ایجاد فضای تحریک و تهییج مسؤولان و حتی مردم، ظرفیت های مثبت و قابلیت های استان و شهر ارومیه به ویژه در زمینه قرآنی را پررنگ کرده و در سطح کشور مطرح کنیم.


وی با بیان اینکه تأکید بر نکات منفی سبب ایجاد انکسار و ناامیدی می شود، بیان داشت: با وجود اینکه مشکلات اجتماعی فراوانی در سطح استان و شهر ارومیه داریم، اما نکات مثبت نیز بسیار است که باید با بازگو کردن آنها در بحث امید آفرینی به مردم قدم برداریم.


امام جمعه ارومیه در ادامه اهتمام بیشتر مسؤولان برای انس با قرآن کریم را خواستار شد و گفت: اگر خودمان اهل قرائت و تدبر در قرآن کریم نباشیم، سخنان ما اثر چندانی نخواهد داشت.


استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اگر بخواهیم قرآن را در جامعه تسری بخشیده و دیگران را به انس با قرآن تشویق کنیم چاره ای نداریم جز اینکه خودمان نیز اهل قرآن باشیم تا براساس فرمایش امیرمؤمنان(ع) در روز قیامت از عدم بهره گیری از قرآن حسرت نخوریم.


گفتنی است، شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین قریشی در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد./936/202/ب2

ارسال نظرات