۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۳۸۶۷۴
امام جمعه راین کرمان:

فاصله طبقاتی به ارزش های اسلام ضربه می زند

امام جمعه راین با توجه به این که فساد اداری ذهن مردم را به دولت خراب کرده است، گفت: عدم نظارت دولت بر کار های خود، سبب شده که بین مردم فاصله های طبقاتی زیادی ایجاد شود که این کار به ارزش های کشور و اسلام ضربه می زند.
امام جمعه راین

حجت الاسلام مجید اساعیل پور امام جمعه راین در گفت گو با خبرنگارخبرگزاری رسا درکرمان، در رابطه به بحث های فاصله های طبقاتی، گفت: یکی از مشکلات جامعه، که کشور را از بین می برد، بی عدالتی است.

 

وی افزود: عدم نظارت دولت بر کار ها خود، سبب شده که بین مردم فاصله های طبقاتی زیادی ایجاد شود که این کار به ارزش  های کشور و اسلام ضربه می زند.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور با بیان این که دین اسلام انسان را به سمت عدالت، راهنمایی کرده، خاطرنشان کرد: مردم باید اعتقاد های خود را قوی کنند و سعی کنند که با اعتقادی صحیح زندگی خوبی برای خود درست کنند تا بتوانند بندگی خدا را در دنیا به خوبی به گایان برسانند.

 

وی بیان داشت: یکی از کارهایی که سبب شده که فاصله طبقاتی در جامعه زیاد شود، این است که کارمندان دولت به حقوقی که می گیرند، قانع نباشند و برای گرفتن پول بیشتر دست به هر کاری می زنند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که بی عدالتی در جامعه به خاطر فاصله طبقاتی به وجود می آید، اظهار داشت: فقر و احتیاط از دیگر معزلاتی بوده که به سبب فاصله طبقاتی در جامعه رواج یافته است که این کارهای به کشور ضربه های محکمی را می زنند.

 

وی خاطرنشان کرد: بی توجهی به فقراء از سوی دولت مهم ترین مشکل برای مردم به وجود آمده که دولت باید برای قشرفقیر برنامه ریزی کند تا فقیری در جامعه نداشته باشیم.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور با توجه به این که فساد اداری ذهن مردم را به دولت خراب کرده است،ابراز داشت: حقوق های نجومی زمانی که در جامعه شکل گرفت، مردم ذهنیت خود را نسبت به دولت تغییر دادند که دولت باید باید با جدیت کامل کسانی که حقوق های بالا را می گرفتند، را مجازات کند تا دیگران این کار را انجام ندهند.

 

امام جمعه راین اظهار داشت: وظیفه اول دولت در جامعه این است که دولت از کسانی که اموال ببیت المال را از بین برده اند، را مجازات کرده و هر چه که از بیت المالبرداشته اند را به بیت المال برگرداند زیرا این پول حق همه ی مردم است.

 

وی در پایان با توجه به این که دولت به فکر راه حل، برای از بین بردن فاصله طبقاتی باشد، یادآور شد: اگر در جامعه مسلمان، فاصله طبقاتی زیاد شود در این صورت بین فقیر و غنی فاصله زیاد شده و دیگر حقوق فقیر زیر سوال می رود./9707/302/ب3

ارسال نظرات