۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۴۳۸۶۸۳

برقراری پرواز مستقیم میان عربستان و رژیم اسرائیل

سایت خبری ای دبلیو دی عکس‌های هواپیمای عربستان سعودی که در فرودگاه اسرائیلی بن گورین فرود آمده است را منتشر کرد.
پرواز عربستان اسرائیل

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از تابناک، سایت خبری بین المللی «ای دبلیو دی» خبر داد که عربستان سعودی برای نخستین بار پرواز مستقیم میان فرودگاه های خود با فرودگاه های اسرائیل برقرار کرده و از دو پرواز هواپیمایی خود به فرودگاه بن گوریون رونمایی کرده است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی الرای تونس، سایت خبری ای دبلیو دی عکس های هواپیمای عربستان سعودی که در فرودگاه اسرائیلی بن گورین فرود آمده است را منتشر کرد.

 

در همین رابطه عبدالله مهیوب، سخنگوی وزارت امور خارجه عربستان به خبرگزاری فرانس پرس گفت: «مفتخرم که به اطلاعتان برسانم که هواپیماهایی از طراز بوئینگ 787 در روز 7 جولای ساعت 7 به وقت گرینویچ در فرودگاه بن گوریون به زمین نشست. همچنین قرار است به زودی پروازهایی از شهرهای مختلف عربستان به اسرائیل برقرار شود.»

 

وی همچنین گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از این اقدام عربستان با قدرت حمایت می کند و اصرار دارد که پروازهای هواپیمایی های عربستان به اسرائیل افزایش یابد.

 

ای دبلیو دی در این باره می نویسد که هدف نتانیاهو از این حمایت این است که می خواهد اسرائیل را از انزوای روزافزونی که در منطقه و محیط عربی اش دچار است، خارج کند. 

 

در همین رابطه عبدالله العتیبی، معاون وزیر حمل و نقل عربستان سعودی به پایگاه خبری ای دبلیو دی گفت: «آمادگی های لازم انجام شده و اگر مذاکرات به خوبی پیش روند خود را آماده انجام هفته ای یک پرواز به تل آویو خواهیم کرد.»

 

سایت ای دبلیو دی درباره توافق عربستان و اسرائیل برای افزایش پروازهای مستقیم به فرودگاه های یکدیگر می نویسد که بازار بورس تل آویو وضعیت مناسبی دارد و برای بسیاری از سرمایه گذاران جذاب است و اسرائیل به زودی به مکانی رقابتی برای ثروتمندان عرب برای سرمایه گذاری سخاوتمندانه آنها در سرزمین یهود تبدیل خواهد شد.

 

در همین رابطه گفته می شود ملک سلمان به وزیر حمل و نقل خود توصیه کرده است که با دوستان اسرائیلی همکاری بیشتری داشته باشد تا تحول تاریخی در روابط دو طرف تسهیل شود.

 

معاون وزیر حمل و نقل عربستان همچنین گفت: «تصمیم به برقراری پرواز مستقیم میان عربستان و اسرائیل در کابینه دولت های دو طرف مورد بررسی قرار گرفته و در آخر تایید شده است. تل آویو و بندر شهر حیفا دو شهری هستند که احتمالا عربستان به آنها پرواز مستقیم خواهد داشت.»

 

وی درباره هدف از انجام این پروازها گفت: «ساکنان بیت المقدس شرقی از اعرابی هستند که در کشورهای عربی خلیج ]فارس[ آشنا و نزدیکانی دارند که این پروازها می تواند به دیدار آنها با نزدیکانشان کمک کند.»

 

سایت ای دبیلو دی همچنین می نویسد با وجود این که روابط دیپلماتیکی میان اسرائیل و عربستان وجود نداشته است اما دو طرف هیچ گاه با هم دشمن هم نبوده اند، تا این که دشمن مشترک آنها یعنی ایران نمایان شد و دو طرف تصمیم گرفتند برای رویارویی با دشمن مشترکشان روابط خود را به یکدیگر نزدیک کنند. روابط عربستان و اسرائیل در دوران بنیامین نتانیاهو بسیار متحول شد تا آن جا که نخست وزیر اسرائیل از حمله نظامی عربستان به یمن حمایت کرد./836/د102/ل

ارسال نظرات