۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۳۸۶۸۴

راه‌اندازی کمپین اسلام‌شناسی در هند

بانوان «جماعت اسلامی هند» برای مقابله با تروریسم و تحریف دیدگاه‌های اسلامی کمپین اسلام‌شناسی راه‌اندازی می‌کنند.
اسلام

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایکنا، بانوان «جماعت اسلامی هند» برای مقابله با تروریسم و تحریف دیدگاه‌های اسلامی کمپین اسلام‌شناسی راه‌اندازی می‌کنند.


این کمپین با هدف آموزش اسلام حقیقی و تقویت آگاهی استفاده از رسانه‌ها در تبیین مفهوم اسلام راه‌اندازی می‌شود.

 

نعیمه انصاری، رییس بانوان جماعت اسلامی هند گفت: کمپین اسلام‌شناسی اجرای برنامه ملی صلح و سازگاری اجتماعی از ۳۱ مردادماه تا ۱۴ شهریور سال جاری را در دستور کار قرار داده است.

 

وی افزود: همچنین در راستای این کمپین با همکاری سازمان­‌های مختلف به مناطق روستایی ایالت بنگال خواهیم رفت تا بانوان روستایی را از ماهیت واقعی اسلام آگاه سازیم.

 

انصاری تصریح کرد: این کار تضمین می­‌کند که نخستین درسی که این بانوان به کودکان خود در مورد اسلام خواهند آموخت، پیام صلح است، در نتیجه آنها در برابر سوء برداشت­‌هایی که ذهن جوانان را شست‌وشو می­‌دهد، مقاومت خواهند کرد.

 

وی افزود: باید به شدت روی اینترنت و رسانه­‌های اجتماعی برای گسترش آگاهی بانوان تکیه کنیم که در طولانی‌مدت به ریشه‌­کن کردن سوء تفاهمات در مورد اسلام کمک خواهد کرد.

 

نعیمه انصاری گفت: تعداد بانوانی که از رسانه­‌های اجتماعی استفاده می­‌کنند، بسیار اندک است و ما تلاش خواهیم کرد از وب­‌سایت­‌ها و اپلیکیشن­‌های مختلف برای گسترش آگاهی در مورد ایده­‌های حقیقی اسلام و انتقال آن به نسل آینده استفاده کنیم.

 

انصاری اظهار کرد: برگزاری اردوها و کارگاه­‌ها در کل ایالت بنگال با محوریت مناطق روستایی بخشی از این کمپین است.

 

وی گفت: بانوان باید در موقعیتی قرار بگیرند که بتوانند به سؤالات کودکان خود در مورد اسلام پاسخ دهند.

 

انصاری تصریح کرد: جماعت اسلامی هند قصد دارد فعالیت بانوان را در جامعه افزایش دهد؛ زیرا هر زمان اتفاق ناگواری روی می­‌دهد به نظر می­‌رسد زنان خانه­‌دار در مورد آن ناآگاهند و این وضعیت باید تغییر کند./982/ب102/د

ارسال نظرات