۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۳۸۶۹۲
مدیر عامل مجمع خیرین مسجدساز:

بانک اطلاعات مساجد ایجاد می شود

مدیر‌عامل مجمع خیرین مسجد‌ساز با اشاره به راه‌اندازی بانك اطلاعات مساجد، گفت: این بانک اطلاعات به جهت شناسایی مناطق ضعیف از لحاظ مسجد و همچنین دریافت تمامی اطلاعات مناطق كشور كه نیازمند مسجد هستند، ایجاد می شود.
مسجد

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، مجید شایسته گفت: بانک اطلاعات مساجد، به جهت شناسایی مناطقی که از لحاظ تعداد مساجد فقیر هستند و همچنین دریافت تمامی اطلاعات مناطق كشور كه نیازمند مساجد هستند، از سال‌های گذشته به همت مجمع خیرین مسجد‌ساز ایجاد شد‌ه و در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه از طریق این سامانه تمامی ‌مناطق کشور كه نیازمند ساخت مسجد هستند، ‌شناسایی و بر اساس آن مسجدسازی انجام می شود، افزود: در این طرح، آمایش مساجد در تهران به پایان رسیده و مناطق مختلفی كه نیازمند ساخت آن ها هستند، شناسایی شده‌اند، تا با ساخت مساجد در آن ها، این بناها به راحتی در دسترس مردم قرار گیرند. از طرفی در حال حاضر آمایش مساجد در كشور در دست بررسی است تا كمبود تعداد مساجد در كشور نیز مورد بررسی قرار گیرد.

 

مدیر عامل مجمع خیرین مسجدساز، گفت: مقرر شده است تا طرح آمایش مساجد در کلان شهرها  تهیه شود که بر اساس آن مناطق نیازمند به مسجد شناسایی و به همت خیرین، شورای اسلامی شهر و شهرداران کلان شهر‌ها این کمبود در سایر شهرها نیز تا حدی جبران شود.

 

تلاش برای رفع کمبود مسجد در کشور

 

شایسته با بیان اینکه امید است در سال‌های آینده شاهد رفع تمامی کمبود‌های مساجد در نقاط مختلف کشور باشیم، ادامه داد: به‌دنبال جمع‌آوری آمار مساجدی هستیم که در نقاط مختلف ایران با کمک خیرین در حال ساخت هستند و امیدوارم، بتوانیم بانک اطلاعاتی ‌در این زمینه‌ هم تهیه کنیم. زیرا که این کار دشواری‌های خاص خودش را دارد و تاکنون به پایان نرسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این بود که بتوانیم در نیمه اول سال جاری این کار را به پایان برسانیم و تلاشمان هم در این جهت است، اما با توجه به پراکندگی اطلاعات و آمارهای مربوطه که توسط موسسات مختلف ایجاد شده، برای رسیدن به یک نتیجه دقیق نیازمند وقت بیشتری در این زمینه هستیم.

 

مدیر عامل مجمع خیرین مسجدساز، اظهار کرد: تلاش می کنیم تا دفاتر مجمع خیرین مسجد ساز را همانند استان گیلان و اصفهان در استان‌های‌ همدان و فارس نیز راه‌اندازی ‌کنیم، زیرا که اگر ‌این مجامع ‌در استان ها ایجاد شوند، نظارت دقیق‌تر و  کمک‌های جدی‌تری را از سوی مردم آن استان‌ها‌ شاهد خواهیم بود.

 

افزایش دفاتر مجع خیرین مسجد ساز در سال جاری

 

شایسته بیان كرد: برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته تا با هماهنگی نهادها و سازمان‌های مرتبط و مجمع خیرین مسجدساز، ساخت مسجد در كشور جدی تر گرفته شود و مساجد نیمه تكمیل در مناطق كشور به بهره‌برداری برسند.

 

وی با اشاره به گسترش دفاتر مجمع خیرین مسجد‌ساز در سال ۹۵، گفت: تلاش می کنیم در سال جاری تعداد دفاتر این مجمع را به ۱۵ دفتر افزایش دهیم و ‌مابقی آن ها نیز در سال ۹۶ به بهره‌برداری برسند./836/د102/ل

ارسال نظرات