۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۳۸۷۰۴
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

تقویت انقلاب اسلامی در گرو تقویت حوزه‌های علميه است

حجت الاسلام انتظاری با بيان اینکه رکن اساسی جمهوری اسلامی ایران، اسلام ناب محمدی است و انقلاب اسلامی، انقلابی حوزوی است، گفت: تقویت انقلاب اسلامی در گرو تقویت حوزه‌های علميه است.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به ضرورت گسترش حوزه های علمیه استان، اظهار داشت: حوزه های علمیه استان ظرفیت پذیرش محدودی نسبت به تقاضای جوانان برای شرکت در پای درس امام صادق(ع) دارند.

 

وی با بيان اینکه استقبال جوانان برای حضور در حوزه‌های علميه نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگيری داشته است، تصریح کرد: نه تنها این استقبال بسيار گسترده بوده است، متقاضيان حضور در حوزه‌های علميه و پای درس امام صادق(ع) از استعدادهای بسيار بالا و قابل توجهی برخوردار هستند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه حضور و استقبال پرشور جوانان جهت تحصيل در حوزه های علميه نشان از معرفت، آگاهی، اعتماد و بصيرت مردم و جوانان دارد، گفت: چنين حضوری از درون خود مردم جوشيده است، استقبال پرشور جوانان جهت تحصيل در حوزه‌های علميه به قدری هست که ما را با مشکل ظرفيت محيط‌ های آموزشی رو به رو کرده است.

 

وی حضور در حوزه‌های علمیه را توفیق بزرگ الهی دانست و گفت: حضور در حوزه‌های علميه به توفيق و اراده الهی و به عنایت خداوند متعال است، چنانچه امام صادق می فرماید: «اذا اراد الله بعبد خيرا فقهه فی الدین» «اگر خداوند برای بنده خود اراده خير کند او را در دین فقيه می کند»، بنابراین جوانان نيز این توفيق الهی را قدر بدانند.

 

حجت الاسلام انتظاری با بیان اینکه به جهت ظرفیت کم مدارس علمیه استان بین 350 تا 400 نفر در حوزه های علمیه استان پذیرش خواهد شد، خاطرنشان کرد: جهت پاسخ گویی به این میزان از استقبال جوانان برای حضور در حوزه های علمیه باید ظرفیت حوزه های علمیه افزایش پیدا کنند تا جوانان بتوانند از توفیق حضور در این حوزه ها بهره مند شوند.

 

وی لازمه ثبات کشور، استقلال و آزادی را تقویت حوزه‌های علميه و توجه به ظرفيت جوانان انقلابی دانست و بيان کرد: امروز تقویت حوزه‌ های علميه بر همه فریضه و لازم است، حوزه‌های علميه هر روز باید قوی‌تر و در برابر هجمه‌های دشمن از خود عکس‌العمل نشان دهد و انقلابی عمل کند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بيان اینکه رکن اساسی جمهوری اسلامی ایران، اسلام ناب محمدی است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی، انقلابی حوزوی است که در رأس آن امام(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع حضور داشته‌اند و تقویت انقلاب اسلامی در گرو تقویت حوزه‌های علميه است، بنابراین تضعيف حوزه‌های علميه در حقيقت تضعيف انقلاب است.

 

وی با تأکید بر اینکه حوزه های علمیه استان به دنبال بیانات رهبری و تداوم انقلابی گری در حوزه های علمیه است، ادامه داد: حوزه های علمیه باید انقلابی بماند و با تقویت بنیه علمی و انقلابی حوزه ها در مسیر آرمان های والای اسلامی و انقلابی حرکت کنند./854/302/ب2

ارسال نظرات