۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۳۸۷۱۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد؛

شرکت ۲۵۰۰ قرآن‌آموز در طرح تربیت حافظان قرآن کریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: امسال بیش از 2 هزار و 500 قرآن‌آموز این استان در پنجمین مرحله طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کردند.
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف‌ سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی امروز در مراسم آغازین آزمون ورودی مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم که در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در راستای لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم از سال 91 در کشور اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه طرح مزبور با عاملیت نهاد اوقاف و امور خیریه و از سوی ادارات اوقاف در سراسر کشور در جوار امامزاده‌ها، بقاع متبرکه و سایر اماکن مقدس در حال اجرا است، اضافه کرد: از سال 91 تاکنون و در طی اجرای چهار مرحله طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، نهاد اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور بیش از یک میلیون حافظ قرآن تربیت کرده است.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اینکه در چهار مرحله نخست اجرای این طرح در استان خراسان شمالی نیز بیش از 14 هزار قرآن‌آموز شرکت داشتند، افزود: امسال نیز در پنجمین مرحله اجرای این طرح درمجموع بیش از 2 هزار و 500 قرآن‌آموز در شهرستان‌های گوناگون استان نام‌نویسی کرده و اکنون در کلاس‌های این طرح شرکت می‌کنند، این در حالی است که ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در پنجمین مرحله طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی همچنان ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه امسال و در پنجمین مرحله اجرای طرح مزبور سهمیه خراسان شمالی تربیت 5 هزار و 100 نفر حافظ قرآن تعیین شده بود، اظهار کرد: امیدواریم که تا نیمه نخست امسال سهمیه مزبور تکمیل شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه آزمون پایانی پنجمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم هم‌زمان با سراسر کشور در اسفندماه امسال برگزار می‌شود، تصریح کرد: آزمون مزبور به صورت شفاهی و کتبی بوده و به کسانی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند، افزون بر گواهینامه قرآنی، جوایز نفیسی نیز اهدا می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه علاقه‌مندان به شرکت در این طرح می‌توانند برای ثبت‌نام به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های هشت‌گانه استان مراجعه کنند، افزود: کلاس‌های این افراد پس از ثبت‌نام شروع شده و در جوار امامزاده‌ها و اماکن مقدس برگزار می‌شود.

 

به گفته وی، طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در رشته‌های حفظ جزء 30 قرآن کریم، جزء 30 و یک، جزء 30 و یک و دو، جزء 30 و یک و دو و سه، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ کل قرآن، حفظ موضوعی و حفظ ترتیبی قرآن کریم در حال برگزاری است.

 

حجت‌الاسلام رئوف‌ سیدنژاد ادامه داد: در آزمون کتبی پنجمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در استان، امسال نیز مانند سال‌های گذشته هفت رشته حفظ ترتیبی و در مجموع 11 عنوان رشته ارزیابی می‌شود.

 

گفتنی است، طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سازمان اوقاف و امور خیریه از چهار سال پیش در راستای اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرک به قطب‌های فرهنگی آغاز شد و براساس این طرح بایستی سازمان اوقاف کشور با محوریت ادارات اوقاف و امور خیریه استان‌های مختلف 10 میلیون حافظ قرآن را در سراسر کشور تربیت کند.

 

سازمان اوقاف و امور خیریه برای تحقق این هدف در گام نخست برنامه‌ای چهارساله تدوین کرد و قرار شد در طول این چهار سال یک‌ میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شود، در این برنامه سهمیه خراسان شمالی تربیت 14 هزار حافظ قرآن در نظر گرفته شده که با مشارکت و همت قرآن آموزان و روحانیان و مربیان قرآنی اکنون تقریباً به‌ طور کامل محقق شده است./9314/302/ب2

 

ارسال نظرات