۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۳۸۷۴۳
تحلیل گر مسائل سیاسی:

کشورهای غربی فاقد اراده برای مبارزه با تروریسم هستند

تحلیل گر مسائل سیاسی با اشاره به گرایش کشورهای غربی در حمایت از تروریسم برای پیش بردن برنامه ها و افکار خود در منطقه گفت: این کشورها اراده ای بر مبارزه با تروریسم ندارند.
هانی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسن هانی زاده، تحلیل گر مسائل سیاسی و بین الملل، در برنامه «مع المقاومه» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به حوادث اخیر فرانسه و گرایش کشورهای غربی و متحدان منطقه ای آنها در حمایت از تروریسم و فکر تروریستی گفت: این گرایش برای رسیدن به اهداف و برنامه ها، ضربه زدن به وحدت اسلامی و برانگیختن تعصبات فرقه ای در منطقه است که در اثر رواج این تفکر شاهد کشتارهای مرگباری در منطقه هستیم.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل جنایات و فجایع در سوریه، عراق و یمن را نتیجه تفکر وهابی و تبانی کشورهای غربی با دولت های حامی این تفکر تکفیری برشمرد و افزود: در حوادث 11 سپتامبر 2001 دولت وقت آمریکا به دلیل حضور لابی رژیم صهیونیستی و همراهی این لابی و دولت آمریکا با عربستان سعودی حقیقت این حوادث را کتمان کرد.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه تفکر وهابی ـ تکفیری پشت صحنه همه جنایت های تروریستی در منطقه است، خاطرنشان کرد: حضور بیش از صد هزار تروریست در سوریه نشان از طرح جهنمی کشورهای غربی و متحدان منطقه ای آنها برای برافروختن تعصبات فرقه ای، ضربه زدن به محور مقاومت اسلامی، براندازی دولت سوریه و تقدیم کلید طلایی منطقه به رژیم صهیونیستی است.

 

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: کشورهای غربی هیچگونه اراده واقعی در مبارزه با تفکر تروریسمی به ویژه تفکر وهابی پشتیبان و حامی گروه­های تروریستی ندارند.

 

وی در ادامه ابراز داشت: کشورهای غربی باید بدانند که تروریسم در خاورمیانه ریشه دارد و کشورهای ثروتمند منطقه از آن حمایت می­کنند در حالی که بخاطر مسائل سیاسی و منافع موضعی متأسفانه شاهد سکوت این کشورها هستیم.

 

هانی زاده در پایان برگزاری کنفرانس گروه تروریستی منافقین در پاریس و حضور ترکی الفیصل در آن را  نشان دهنده نقش آفرینی دولت فرانسه در گسترش تروریسم در همه جنبه های آن برشمرد./9456/203/ب3

ارسال نظرات