۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۳۸۷۶۴

نیم نگاهی به کتاب منازل الاخره

چاپ دوم کتاب منازل الآخره؛ سرنوشت انسان هنگام مرگ و پس از آن از سوی انتشارات زائر آستان مقدس قم چاپ و روانه بازار شد.
منازل الآخره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چاپ دوم کتاب منازل الآخره؛ سرنوشت انسان هنگام مرگ و پس از آن نوشته شیخ عباس قمی از سوی انتشارات زائر آستان مقدس قم در سال 1395 به زیور طبع آراسته شد.

 

کتاب منازل الآخره به شرح حال انسان از لحظه مرگ تا رسیدن به عذاب جهنم پرداخته و آیات و روایاتی را درباره مرگ و قیامت نیز برای آشنایی بیشتر افراد گردآوری و عرضه کرده است.

 

این کتاب در 9 فصل و یک خاتمه طراحی شده که شامل عناوینی همچون «مرگ»، «قبر»، «برزخ»، «قیامت»، «بیرون آمدن از قبر»، «میزان»، «حسابرسی»، «پرونده»، «صراط» و «عذاب جهنم» است.

 

عقبه مرگ، وحشت قبر، فشار غرب، نجات از فشار قبر، سؤال منکر و نکیر، منزل هولناک برزخ، بیرون آمدن از قبر، فضیلت صلوات، حسن خلق، قصص خائفان و تنبه مؤمنان از موضوعاتی است که در این کتاب به صورت مفصل به آنها پرداخته شده است.

 

در بخشی از کتاب می خوانیم: «رسول خدا صلی الله علیه و آله که درود حق بر او و آلش باد، فرمودند: ... و بدانید که شما به زودی کوچ خواهید نمود و به سوی خدا خواهید رفت و در آنجا چیزی دست شما را نخواهد گرفت جز عمل شایسته ای که جلو فرستاده باشید، یا ثواب نیکی که به دنبال گذاشته باشید، شما جز این نیست که بر آنچه پیش فرستاده اید روی خواهید نمود و بر آنچه انجام داده اید جزا داده خواهید شد، پس زینت های دنیای پست شما را گول نزند و از مراتب بهشت های برین باز ندارد».

 

چاپ دوم کتاب منازل الآخره؛ سرنوشت انسان هنگام مرگ و پس از آن نوشته شیخ عباس قمی با شمارگان 2000 نسخه و به قیمت 6000 تومان در 207 صفحه از سوی انتشارات زائر آستان مقدس قم در سال 1395 چاپ و روانه بازار شده است./907/ن603/ق

ارسال نظرات