۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۳۸۹۱۶
مدیر حوزه علمیه قزوین:

امر به معروف لازمه اجرای سایر واجبات در جامعه اسلامی است

مدیر حوزه علمیه قزوین امر به معروف و نهی از منکر را لازمه اجرای سایر واجبات در جامعه اسلامی دانست و گفت: امروز عده‌ای هنجارشکن در تلاش هستند که ارزش‌های اسلامی و دینی را مورد هجمه و تخریب قرار دهند، از این رو باید با هنجار شکنی ها مقابله شود.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین ظهر امروز امروز در جمع اعضای حلقه‌های صالحین سپاه استان قزوین، که در حسینیه شهید مطهری سپاه قزوین برگزار شد با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در آیات گفت: بر طبق آیات شریفه قرآن بهترین امت اسلامی کسانی هستند که در جامعه امربه معروف ونهی ازمنکر می‌کنند.

 

وی در ادامه افزود: اگر این حکم الهی زمین بماند، جامعه گرفتار مشکلات و آسیب های جدی خواهد شد و از این رو قیام امام حسین(ع) بر پایه امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفت و اگر این مهم نبود دیگر از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند.

 

امربه معروف ونهی ازمنکر از ویژگی مهم جامعه اسلامی است

حجت الاسلام عباسی اظهار کرد: امربه معروف ونهی ازمنکر از ویژگی  مهم جامعه  اسلامی است که براساس فرهنگ اصیل دینی  شکل گرفته است و عنصری بسیار مهم در جامعه اسلامی است.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: براساس نظام ارزشی اسلام، هر مسلمانی همان گونه که در برابر نیازهای مادی مسلمانان دیگر مسؤولیت دارد، به همان مقدار در برابر مسائل اخلاقی آنها هم مسؤول است و برهمین اساس رسول اکرم(ص) فرمود کسی که شب سیر بخوابد، در حالی که همسایه مسلمانش گرسنه باشد، به من ایمان  نیاورده است.

 

وی در ادامه ابراز کرد: اسلام تاکید دارد که افراد، همانگونه که در برابر بهداشت محیط خود مسؤولیت دارند، در برابر رفتار دیگران هم مسؤول‌اند و همان گونه که کسی حق ندارد آب شهر را مسموم کند ،حق ندارند فضای فرهنگی یگ شهر اسلامی را مسموم کند و اگر کسی برخلاف این مسیر گام برداشت، باید مورد تعقیب  و مجازات قرار گیرد.

 

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام جایگاه بسیار مهمی دارد اظهار کرد: انجام این فرضیه واجب فراموش شده در تامین نیاز‌های معنوی انسان‌ها برکسی پوشیده نیست، البته امربه معروف دارای مراتبی است که در صورت پذیرفتن در یک مرتبه نمی‌توان به سراغ مرتبه بعدی آن رفت .

 

امر به معروف لازمه اجرای سایر واجبات در جامعه اسلامی است

وی امر به معروف و نهی از منکر را لازمه اجرای سایر واجبات در جامعه اسلامی دانست و افزود: امروز عده‌ای هنجارشکن در تلاش هستند که ارزش‌های اسلامی و دینی را مورد هجمه و تخریب قرار دهند، از این رو باید با هنجار شکنی ها مقابله شود.

 

مدیر حوزه علمیه استان قزوین رشوه دادن و گرفتن را از بزرگترین منکرات در سیستم اداری دانست و ابراز کرد: مسؤولیت جلوگیری از این گونه اقدامات بر عهده دولت و قوه قضاییه خواهد بود که با اقدامات به موقع خود جلوی اینگونه مفاسد را بگیرند.

 

حجت الاسلام عباسی با تاکید بر نقش اثرگذار خانواده‌ها در فرهنگ سازی امر به معروف تصریح کرد: عملی کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از بروز ناهنجاری‌ها در جامعه پیشگیری می‌کند.

 

وی در پایان گفت: همه مسؤولان و آحاد جامعه باید در عملیاتی سازی فریضه الهی امر به معروف در جامعه کوشا باشند، البته وظیفه پررنگ تر بر عهده حاکمیت است./873/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات