۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۳۸۹۵۲
نماینده سابق پارلمان بحرین:

بیانیه علمای بحرین پیامی آشکار به جهانیان است

نماینده سابق پارلمان بحرین تصریح کرد که بیانیه علمای بحرین دارای پیام‎ و اشاره‎های بسیاری به مجامع و سازمان‎های داخلی و خارجی است.
جواد فیروز، نماینده سابق پارلمان و رییس سازمان دفاع از حقوق بشر سلام بحرین

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری رسا، جواد فیروز، نماینده سابق پارلمان و رییس سازمان دفاع از حقوق بشر سلام بحرین در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العالم با اشاره به بیانیه علمای این کشور مبنی بر توقف اقدامات طائفه گرایی آل‎خیلفه و فشار به شیعیان گفت: بیانیه علمای بحرین که افرادی مانند آیت الله شیخ عیسی قاسم آن را امضا کردند با وجود اختصار از معانی و مضامین بسیار برخوردار است.

 

وی سکوت در برابر اقدامات آل‎خلیفه را غیر جایز دانست و افزود: شیعیان بحرین به شدت تحت فشار و ظلم آل‎خلیفه قرار دارند و علمای بحرین به عنوان انسان‎های عاقل و عالم به مسائل دینی به موقع و به طور صحیح این بیانیه را صادر کردند. بیانیه علمای بحرین دارای پیام‎ و اشاره‎های بسیاری به مجامع و سازمان‎های داخلی و خارجی است.

 

رییس سازمان دفاع از حقوق بشر سلام ادامه داد: آل‎خلیفه با چه جراتی به خود اجازه داده است که آیت الله شیخ عیسی قاسم را به عنوان یکی شخصیت عالم و متولی شرعی شیعیان بحرین را سلب تابعیت و محاکمه کند؟

 

آل‎خلیفه ملت بحرین را برده می‎داند

 

وی بحرین را دو بخش دانست و اظهار داشت: بخش اول آل‎خلیفه است که این کشور را بر اساس مصالح و منافع شخصی و قبیله‎ای خود تقسیم می‎کند. حکومت آل‎خلیفه مردم را به چشم برده نگاه می‎کند و خواستار تحقق اهداف خود است.

 

فیروز بخش دیگر را ملت بحرین خواند و افزود: مردم این کشور خواستار اصلاحات، عزت، کرامت، انتخابات آزاد و بی طرف برای پارلمان و حکومت این کشور هستند.

 

وی سازمان اوقاف جعفریه بحرین را وابسته به حکومت آل‎خلیفه برشمرد و بیان داشت: ظلم و ستم آل‎خلیفه علیه شیعیان بحرین به گونه‎ایست که حتی صدای حامیان آنان در داخلی و خارج از کشور درآمده است و به شدت اقدامات آل‎خلیفه را محکوم می‎کنند.

 

نماینده سابق پارلمان بحرین ادامه داد: حکومت آل‌سعود، امارات و برخی از کشورهای منطقه و اروپایی به طور مستقیم و غیر مستقیم از آل‎خلیفه برای فشار و سرکوب شیعیان بحرین کمک می‎کنند. باوجود اینکه مجامع بین المللی و کشورهای مانند آمریکا و انگلیس اقدامات آل‎خلیفه را محکوم و در دفاع از ملت بحرین بیانیه صادر می‎کنند، آل‎خلیفه بدون توجه به آن‎ها به اقدامات خود ادامه می‎‎دهد زیرا به خوبی می‎داند که همه بیانیه و پیام‎ها در حد شعار است و فعالیت عملی صورت نخواهد گرفت./994/ب933/د

ارسال نظرات