۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۴۳۸۹۷۷
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

مسؤولیت ها امانتی الهی برای خدمت به اسلام و انقلاب است

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا، مسؤولیت در پیشگاه الهی را امانت دانست و با بیان این که پذیرفتن وظیفه و تلاش در جهت حفظ آن واجب است، گفت: اگر در مسؤولیتی که به ما سپرده شود خیانت شود حرام است.
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یدالله غلامی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون عقیدتی سیاسی سپاه کربلا، عقیدتی سیاسی را پیشانی نمایندگی ولی فقیه در سپاه دانست و افزود: همانگونه که فرهنگی و عملیات از منظر فرهنگ و عمل پیشانی فرماندهی در سپاه محسوب است عقیدتی هم نمایانگر فعالیت نمایندگی می باشد.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به کار عقیدتی، مأموریت آن را مهم خواند و ادامه داد: تعمیق معنویت و جدیت در مجاهدت نهضت امر به معروف و نهی از منکر با شناسایی مربیان و آموزش، از وظائف عقیدتی است که بزودی مرحله ای از آموزش شروع خواهد شد.

 

وی تعمیق معنویت و ترویج نهضت امر به معروف و نهی از منکر را وظائف مهم عقیدتی دراین دوره برشمرد و گفت: برای مطالعه و تهیه متن در موضوع امر به معروف، بیش از صد نفر به مدت بیش از یک سال فعالیت داشته اند که همچنان ادامه دارد.

 

حجت الاسلام غلامی تلاش و جدیت جهادی در امر تربیت تعالی را مهم ترین انتظار نمایندگی ولی فقیه از عقیدتی دانست و بیان کرد: در بینش الهی پذیرش مسؤولیت قبول کردن امانت است زیرا مسؤولیت ها در نزد انسان امانت به حساب می آید.

 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا، مسؤولیت در پیشگاه الهی را امانت دانست و با بیان این که پذیرفتن وظیفه و تلاش در جهت حفظ آن واجب است، افزود: اگر در مسؤولیتی که به ما سپرده شود خیانت شود حرام است.

 

حجت الاسلام غلامی مسؤولیت ها را امانتی برای خدمت به اسلام، انقلاب و مردم دانست و خاطرنشان کرد: در مسؤولیت هایی که بر عهده می گیریم تنها باید به دنبال خدمت و خیرخواهی باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با تأکید بر این که احساس مسؤولیت در انجام وظیفه دنباله ایمان است، خاطرنشان کرد: باید ایمان و تقوای الهی در دستگاه تفکری یک فرد راه پیدا کند تا با احساس وظیفه بشتری به خدمت بپردازد.

 

حجت الاسلام غلامی با تأکید براین که انسان در همه امور مسؤولیت ها باید به دنبال جلب رضای الهی باشد، تصریح کرد: اگر بشر به خداوند متعال اعتقاد داشته و در مسیر رضای الهی گام بردارد به حتم خداوند نیز حمایت خواهد کرد.

 

وی با اشاره به فرموده امام زین العابدین(ع) مبنی بر اینکه اگر شمشیری را که با آن پدرم را به شهادت رساندند به من دهند درآن خیانت نخواهم کرد گفت: باز گرداندن امانت هم واجب است و هنگامی که به این باور رسیده باشیم پشیمان نخواهیم شد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که اگر مسؤولیت را امانت و ودیعه ندانیم شیوه کار و نحوه ارائه خدمت ما فرق خواهد کرد، خاطرنشان کرد:  آن گاه است که خلوت و جلوت یکی نخواهد بود و زمان آمدن بازرس و مسؤول مافوق با آرام بودن شرایط و سفید بودن وضعیت متفاوت خواهد بود.

 

حجت الاسلام غلامی افزود: انسان باید به این معنا برسد که خدمت در نظام اسلامی و ولایی از یک ارزش و قداست مخصوصی برخوردار بوده و جزو بزرگترین عبادات است و انبیا و اوصیا با آن جایگاه و مقام والایی که داشتند برای خدمت به مردم مامور بودند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که ملت ایران هیچ گاه تسلیم زیاده خواهی ها و زروگویی های نظام سلطه نخواهد شد، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی در عرصه ها و صحنه های مهم انقلاب به دنیا ثابت کرد که بر سر آرمان ها و ارزش های انقلاب با هیچ چیزی معامله نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام غلامی انقلابی بودن را یکی از شاخص های ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان دانست و گفت: امام خمینی(ره) به عنوان یک شخصیت مؤمن، متعبد انقلابی هیچ گاه در برابر دشمنان سازش نکرد و با همه توان در برابر آمریکایی ها و سیاست های خصمانه آنها ایستاد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انقلابی بودن و انقلابی ماندن اشاره کرد و بیان این که علت همه فشارهای دشمن به ما، عامل انقلابی بودن ما است، افزود: انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن مانع تحقق توطئه های دشمنان نظام اسلامی خواهد شد.

 

حجت الاسلام غلامی با بیان این که جامعه ای که شاخص های انقلابی بودن در آن تهی باشد دشمن نیز دیگر کاری با آن جامعه ندارد، تصریح کرد: امروز نهادها و سازمان های دولتی ما نیز باید در کنار مردم انقلابی عمل کنند چون شرط پیشرفت و توسعه کشور انقلابی عمل کردن است.

 

وی  با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی به پیشرفت های بسیاری دست یافته است، خاطرنشان کرد: عزت و عظمت امروز نظام اسلامی مدیون مقاومت در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی است./202/950/ب1

ارسال نظرات