۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۳۹۰۱۲
کارشناس مسائل مذهبی:

برجام ذات خبیث دشمن را بهتر به ما نشان داد

کارشناس مسائل مذهبی گفت: برجام حاوی دستاوردها و عبرت های بسیاری برای ما بود که از آن جمله می توان به این نکته اشاره کرد که برجام ذات خبیث دشمن را بیشتر و بهتر از قبل به ما نشان داد و ثابت کرد دشمن قابل اعتماد نیست.
حجت الاسلام سید مهدی حسینی کارشناس مذهبی و امور دینی استان مرکزی

حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی کارشناس مسائل مذهبی، در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در استان مرکزی، پیرامون فرمایش رهبر معظم انقلاب حین و بعد از مذاکرات هسته ای که ایشان بارها تاکید کردند« آمریکا قابل اعتماد نیست و به مذاکرات خوش بین نیستم» و در خصوص کارشکنی آمریکایی ها و خلف وعده آنان، ابراز کرد: برجام حاوی دستاوردها و عبرت های بسیاری برای ما بود که از آن جمله می توان به این نکته اشاره کرد که برجام ذات خبیث دشمن را بیشتر و بهتر از قبل به ما نشان داد و ثابت کرد دشمن قابل اعتماد نیست.

 

وی افزود: بهترین تحلیل از زبان خود آقای ظریف و عراقچی است که بدنه دولت هستند و الان تقریبا در رابطه با برجام هیچ حرفی را نمی توان گفت؛ چرا که برخی ها فکر می کردند فردای برجام و بعد از این توافق تحریم ها برداشته می شود در حالی که با گذشت یکسال از برجام و اینک در آستانه یکسالگی آن حرفی در این رابطه نمی توان بیان کرد.

 

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه آنها سرمایه و پول ما را بلوکه کرده اند و پول فروش نفتمان را به ما نمی دهند، اظهار داشت: فقط با برجام توقع مردم را بالا بردیم و آن را معجزه توخالی دانستیم و این یک اشتباه بود در حالی که با برجام نه سرمایه گذاری خارجی در کشور آمد و نه اتفاق خاصی افتاد.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در قضیه برجام حتی اصل خرید هواپیما هم اشتباه بود چون هواپیما را کمتر از یک یا دو درصد از مردم استفاده می کنند و در واقع این پول باید صرف مسائل دیگری همچون حمل و نقل هوایی و زمینی می شد که مورد استفاده بیشتر مردم قرار دارد.

 

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: آنها در این رابطه گفتن هواپیما را از ما بخرید و در این قصه عملا چیزی دست ما را نگرفت و فقط یک نکته مثبت در این قصه وجود داشت و آن اینکه سبب شد تا ذات خبیث دشمن را بهتر بشناسیم و به تعبیر حضرت آقا بدانیم دشمن قابل اعتماد نیست.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه برخی هنوز در خواب خرگوشی پیرامون برجام بسر می برند، گفت: برخی ها هنوز فکر می کنند این مسائل در برجام درست می شود، در حالی که آنها تفکر انقلابی و جهادی ندارند و ما نیز چوب این تفکرات آنها را می خوریم.

 

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: باید به کارهایمان اعتماد بیشتری داشته باشیم و بدانیم دشمن در هر صورت دشمن است و قابل اعتماد نیست، چرا که دشمنی که در دنیا هر روز در حال قتل و غارت و خونریزی است چگونه می تواند قابل اعتماد باشد؟

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان ساخت: جوانان ما در حالت تحریم به پیشرفت های خوبی در زمینه هسته ای دست یافتند و ما در سایه تحریم به این پیشرفت ها رسیدیم و با برجام تمام آنها سرکوب شد، در حالی که ما چون در تحریم بسر می بردیم و تحت فشار بودیم توانستیم توان علمی خود را افزایش دهیم.

 

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: در برجام دشمنان به ما خیانت کردند و پیشرفت علمی را گرفتند پس این قصه نشان داد نباید به دشمن در هیچ مرحله ای اعتماد کرد و فقط باید با خودباوری و اعتماد به جوانانمان در زمینه های مختلف به توسعه و پیشرفت دست یابیم./842/302/ب3

ارسال نظرات