۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۴۳۹۰۱۹
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

عبودیت و بندگی، راه و رسم رهایی در مکتب اسلام

حجت الاسلام شعبانی عبودیت را راه رهایی انسان از ظلمت ها معرفی کرد و گفت: راه رهایی از این قفس در روایات شریف بندگی و عبودیت معرفی شده است.
شعبانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام حبیب الله شعبانی، استاد حوزه علمیه همدان صبح امروز در نشست مؤسسه تیلیغی احیا با اشاره به جایگاه ولی خدا در زندگی انسان و سعادت او، گفت: در ادبیات عرفانی چنین می گویند که مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک، چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم.

 

وی با اشاره به جایگاه اولیا و ائمه(ع) در سعادت انسان، گفت: کلید قفس در دست ولی حق است که امام علی(ع) در غررالحکم فرمود کسی که راه و رسم بندگی را رعایت کند سزاوار رهایی است.

 

استاد جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: در ادبیات عرفانی وجود انسان به عنوان مرغ باغ ملکوت معرفی شده است که دارای معانی فراوانی است.

 

وی با بیان این که انسان در این عالم باید خود را از حجاب های ظلمانی رهایی بخشد، گفت: انسان در عالم هبوط در حجاب ها اسیر شده است و باید خود را از این ظلمت ها رها کند.

 

حجت الاسلام شعبانی عبودیت را راه رهایی انسان از ظلمت ها معرفی کرد و ابراز داشت: راه رهایی از این قفس در روایات شریف بندگی و عبودیت معرفی شده است.

 

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، تصریح کرد: امام علی(ع) فرمود «من قام بشرایط العبودیه اهل للعتق؛ کسی که راه و رسم عبودیت را رعایت کند سزاوار آزادی است».

 

استاد حوزه علیمه قم یادآور شد: در کنار همه اینها راه رهایی از قفس، عبودیتی است که رسمش از انسان کامل گرفته می شود که الگویی مناسب برای انسان به شمار می رود.

 

وی در پایان اظهار داشت: چگونه بندگی کردن را باید از معصوم(ع) فرا گرفت، از این رو در زیارت جامعه کبیره فرمودند کسی که به حق رسیده از طریق شما رسیده است./979/202/ب2

ارسال نظرات