۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۳۹۰۲۰

شماره ۴۲ فصلنامه اخلاق منتشر شد

رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان درباره شماره اخیر فصلنامه اخلاق، گفت: شماره 42 این فصلنامه که مربوط به زمستان 94 است چاپ و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
مجله اخلاق

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن سراج زاده با بیان این که شماره 42 فصلنامه اخلاق که مربوط به زمستان 94 است چاپ و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است، اظهار داشت: فصلنامه «اخلاق» دارای رتبه علمی ترویجی است و از معدود نشریاتی است که در سطح کشور در حوزه اخلاق منتشر می شود.

 

وی عناوین مقاله های چاپ شده در این شماره را برشمرد: «واکاوی آموزه‌های اهل بیت علیهم السلام در زمینه راه کارهای تربیت اخلاقی فرزندان»، «محبّت اهل بیت(ع)، استراتژی حیات و راهبرد تربیتی»، «بررسی اهداف، اصول و روش های تربیت اخلاقی از منظر امام حسین(ع)»، «واکاوی مفهوم تبعیض نژادی و راهبردهای مقابله با آن بر مبنای فرمایشات حضرت علی(ع) »، «بررسی ظرفیت ادعیه در استنباط های عرفانی»، «بررسی نقش و جایگاه اقدام پژوهی در رشد دین پژوهی اساتید به عنوان الگوی اخلاقی»، «بررسی دیدگاه های فلسفی درباره نسبت ارزش زیباشناختی و ارزش اخلاقی»، «حل تعارض میان دو اصل احترام به حریم خصوصی و اطلاع رسانی»، «مقدمه ای بر اخلاق مالکیّت معنوی در کتابخانهٔ دیجیتالی» و «امکانِ استخراج اخلاق تکنولوژی از اندیشه و عمل مارتین هایدگر».

 

حجت‌الاسلام سراج زاده با بیان این که فصلنامه علمی ترویجی اخلاق رتبه خود را از شورای اعطای مجوزها و امتیازات علمی شورای عالی حوزه های علمیه کشور دریافت کرده است، گفت: فصلنامه اخلاق پنجمین سال انتشار خود را سپری می کند که از سوی پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان وابسته به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آماده و چاپ می‌شود.

 

وی مهم ترین هدف این نشریه را تولید و توسعه دانش در گستره اخلاق بیان کرد و اظهار داشت: ارائه و نقد مطالعات نظام مند اخلاق پژوهان حوزه و دانشگاه، توسعه روش شناسی اخلاق متناسب با نیازهای پژوهشی جهان معاصر، احیای تراث در زمینه ی اخلاق و طرح اخلاق کاربردی از اهداف دیگر آن می‌باشد.

 

رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان افزود: فایل متنی فصلنامه افزون بر تارنمای فصلنامه به نشانی www.faslname-akhlagh.ir، از طریق پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به نشانی www.isc.gov.ir و تارنمای اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نشانی www.morsalat.ir قابل دسترسی است.

 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود از ارسال این نشريه برای شخصیت های علمی و برخی کتابخانه ها و مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی سطح کشور خبر داد و گفت: از استادان، محققان و دانش پژوهان حوزه و دانشگاه و مؤسسات و مراکز وابسته انتظار داريم با ارسال مقاله های پژوهشی در موضوعات اخلاق و دین و موضوع های مرتبط با فصلنامه، ما را در تحقق اهداف فصلنامه یاری دهند.

 

حجت الاسلام سراج زاده در پایان اظهار داشت: علاقه مندان می توانند مقاله های پژوهشی خود را كه گویای نوآوری در مسائل اخلاق و حوزه های مرتبط و دارای ساختار مورد نظر باشد، از طریق پایگاه اینترنتی www.faslname-akhlagh.ir  ارسال کنند./102/939/ب1

ارسال نظرات