۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۳۹۰۲۱
با هدف انجام عملیات عمرانی و برنامه‌های فرهنگی؛

۵۴ طلبه خراسان شمالی به اردوهای جهادی مناطق محروم اعزام شدند

گروه جهادی کریم اهل‌البیت (ع) متشکل از 54 طلبه حوزه علمیه خراسان شمالی با هدف انجام عملیات عمرانی و فعالیت‌های فرهنگی به منطقه محروم بام و صفی‌آباد شهرستان اسفراین این استان اعزام شدند.
آیین بدرقه گروه جهادی طلاب و روحانیان خراسان شمالی حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، صبح امروز، نخستین گروه جهادی کریم اهل‌البیت(ع) ویژه طلاب و روحانیان خراسان شمالی از محل مرکز نمایندگی حوزه علمیه استان به منطقه محروم بام و صفی‌آباد اعزام شدند.

 

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی، در آیین بدرقه این جهادگران، با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت حمزه (ع)، سیدالشهدا، اظهار کرد: در آغاز کار اردوی جهادی زیبنده است یادی از حضرت حمزه (ع) بکنیم؛ چراکه حضرت حمزه (ع) مجاهد بزرگ و سردار رشید اسلام در دوران غربت و نه دوران قدرت این دین بود.

 

وی با بیان اینکه حضرت حمزه(ع) در دوران خزان و غربت اسلام به فریاد این دین الهی رسید، اضافه کرد: البته بعدها سردارانی آمدند و در دوران قدرت و عزت اسلام مأموریت خود را انجام دادند، اما کار حضرت حمزه(ع) ویژه و بارز بود.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به اینکه اردوهای جهادی یکی از مصادیق جهاد افضل هستند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مصداق جهاد افضل امر به معروف و نهی از منکر بوده و امام علی(ع) نیز در این زمینه فرموده: «وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللهِ عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنْ الْمُنْكَرِ إِلَّا كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ» و تأکید کرده اگر تمام كارهاى نيك و حتّی جهاد در راه خدا را در یک کفه ترازو بگذاریم و امر به معروف و نهی از منکر را در کفه دیگر قرار دهیم، مانند قطره‌ای در برابر دریا است.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه خداوند در قرآن تأکید کرده «و جاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ» و از بندگان خواسته تا در راه خدا آن‌چنان که شایسته است مجاهدت کنند، خاطرنشان کرد: حضور در اردوهای جهادی و کمک به مردم نیازمند مناطق محروم از مصادیق بارز این آیه است.

 

وی با اشاره به حضور 54 طلبه مدارس علمیه مختلف خراسان شمالی در اردوی جهادی تابستان امسال، اظهار کرد: در این طرح طلاب در قالب گروه‌های مختلف به صورت دوره‌های سه‌روزه در منطقه محروم بام و صفی‌آباد شهرستان اسفراین حضور یافته و در این مناطق اقدام به اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و تبلیغی و انجام عملیات عمرانی می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: افزون بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اقامه نماز جماعت، پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی و احکام و دیگر موارد مذهبی، گروه جهادی طلاب و روحانیان استان در روستای «راوخ» منطقه بام و صفی‌آباد اسفراین برای یکی از بانوان مسن مددجوی کمیته امداد اقدام به ساخت منزل مسکونی می‌کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات