۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۳۹۰۳۰

برپایی ایستگاه اسلام شناسی در متروی آمریکا

داوطلبان برنامه «صلح را به دست بیاورید» در جشن‌های عمومی پایان هفته در ایالت شیکاگو ایستگاه‌های اسلام‌شناسی برپا و قرآن توزیع می‌کنند.
مسجد آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، گروهی از داوطلبان مسلمان در جشن‌های پایان هفته ایالت شیکاگو با رزرو کردن ایستگاه و برپایی چادر و نصب بنر و عرضه قرآن، مردم را دعوت به شناخت اسلام می‌کنند.

 

به گزارش ایکنا، یکی از بازدیدکنندگان که با دیدن پلاکارد بزرگ «این اسلام است» جذب دیدن ایستگاه شده بود، گفت: این ایستگاه‌ها مکان عجیبی برای تبلیغ اسلام به شمار می‌رود و تماشاچیان کنجکاو با دیدن پلاکاردها به سمت آن آمده و در مورد اسلام می‌پرسند.

 

وی گفت: ما از مسلمانان آمریکایی خود در این دوره چالش‌زا حمایت می‌کنیم و به سخنان آنها در مورد اسلام گوش می‌دهیم.

 

سبیل احمد، مدیر برنامه «صلح را به دست بیاورید»، گفت: خوشبختانه با خواندن منبع اصلی اسلام که قرآن است، خوانندگان می‌فهمند که اسلام در برابر خشونت، کشتار و بی‌عدالتی می‌ایستد و برای عدالت و حمایت از زندگی تمام بشریت مبارزه می‌کند.

 

توزیع ۵ هزار قرآن

 

وی افزود: این گروه امسال ۱۰۵ ایستگاه در مناطق شیکاگو و ایالت‌های دیترویت، کانزاس، نیویورک و تورنتو برپا کرده است که در آن ۵ هزار قرآن، ۳۲ هزار نشریه آموزشی و ۱۲۰۰ جلد کتاب بین مردم توزیع شده است.

 

وارن کاندیس، یکی از داوطلبان گروه که از طریق همین ایستگاه به اسلام گرویده است، گفت: بعضی از مردم واکنش منفی به این ایستگاه نشان می‌دهند.

 

وی گفت: یکی از بازدیدکنندگان جشن، زمانی که پلاکارد «این اسلام است» را در ایستگاه دید، با عصبانیت فریاد زد «ترامپ» و با حاضران در ایستگاه دعوا کرد.

 

کاندیس ادامه داد: با این حال واکنش بسیاری از مردم نسبت به این ایستگاه مثبت است و مردم در مورد اسلام و مسائل مربوط به آن می‌پرسند و بسیاری از آنها در ماه مبارک رمضان، با احوال‌پرسی این ماه را تبریک می‌گفتند.

 

به دلیل بازخورد مثبت، این گروه قصد دارد ۱۵ ایستگاه دیگر در ماه‌های جولای(تیر) و آگوست(مردادماه سال جاری) ۲۰۱۶ راه‌اندازی کند.

 

همچنین برطرف‌کردن سوء تفاهمات در مورد اسلام از طریق پیام‌های آموزشی با استفاده از نصب بیلبورد در بزرگراه‌ها، برگزاری مراسم درهای باز در مساجد، تبلیغات تلویزیونی و پست‌کردن آثار اسلامی برای همسایگان بخشی از برنامه‌های این گروه برای معرفی اسلام است.

 

برنامه «صلح را به دست بیاورید» به عنوان پروژه معرفی اسلام، یکی از برنامه‌های سازمان «دایره اسلامی شمال آمریکا (ICAN)» است.

 

این سازمان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های غیرانتفاعی و مستقل اسلامی با شعبه‌های متعدد در سراسر آمریکا است./847/ب102/د

ارسال نظرات