۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۳۹۰۳۱
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه زنجان:

حضرت عبدالعظیم حسنی مقام بالایی نزد اهل بیت دارد

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زنجان با اشاره به سالروز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی، گفت: این جناب شأن و مقامی بسیار بالا و عظیم نزد اهل بیت(ع) داشته و توانسته است محضر سه امام معصوم (ع) را درک کرده و از آنها نقل روایت کند.
حجت الاسلام موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا موسوی، امام جمعه موقت زنجان و رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، امروز در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با اشاره به وعده الهی در حفظ قرآن کریم، گفت: این وعده صادق الهی است که قرآن کریم را برای همیشه از همه آسیب ها حفظ خواهد کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان و مخالفان برای نابودی و تحریف قرآن کریم، اظهار داشت: این وعده الهی در هر زمان و مکان و هر عصری صادق بوده و هر چه دشمنان تلاش کنند که قرآن را از صحنه خارج نمایند، قطعا نمی توانند و این مهم با مراجعه به تاریخ مشخص خواهد شد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به تحدی قرآن کریم با مخالفان و دشمنان خویش، افزود: خداوند متعال برای تحقیر و عاجز شمردن مخالفان قرآن، ابتدا از آنها می خواهد تا کتابی مانند آن بیاورند، اما آنها نتوانستند؛ سپس فرمود 10 سوره مانند سور قرآنی بیاورید، باز هم نتوانستند؛ بلکه دشمنان حتی نتوانستند یک سوره مانند سوره مبارکه کوثر که یک سطر بیشتر نیست، بیاورند.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه با اشاره به دلگرمی رسول الله(ص) به قرآن کریم، تأکید کرد: پیامبر اسلام (ص) به پشتوانه و دلگرمی وعده های همین کتاب آسمانی بود که یک تنه به مقابله با بدخواهان و دشمنان برخواست و در اکثریت آنها نیز به پیروزی نائل آمد.

 

وی در ادامه با اشاره به گرایش بیش از یک چهارم مردم جهان به سوی قرآن کریم، گفت: حضرت علی(ع) و حضرت خدیجه(س) در آن زمان اولین کسانی بودند که به دین اسلام گرایش یافته و قرآن کریم به غیر این سه نفر کس دیگری را نداشت؛ اما امروز می بینیم که بیش از یک چهارم مردم جهان به برکت همین قرآن لا اله الا الله می گویند.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زنجان در پایان با اشاره به سالروز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی و جایگاه ایشان نزد اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: این جناب شأن و مقامی بسیار بالا و عظیم نزد اهل بیت(ع) داشته و توانسته است محضر سه امام معصوم (ع) را درک کرده و از آنها نقل روایت کند./949/202/ب2

ارسال نظرات