۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۳۹۰۳۲
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

مهم ترین اولویت حوزه های علمیه خواهران کیفی سازی فعالیت ها است

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کیفی سازی فعالیت ها در اولویت برنامه های حوزه های علمیه خواهران قرار دارد، گفت: رویکرد ما این است که کیفیت را افزایش دهیم تا در نهایت خواهرانی تربیت کنیم که در همه زمینه ها الگو باشند.
نشست هیأت امنای مدرسه بن با حجت الاسلام رحمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست با مدیر و اعضای هیأت امنای مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهر بن که به میزبانی مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان در شهرکرد برگزار شد، با اشاره به صدور مجوز این مدرسه علمیه در سال 94 اظهار داشت: مجوز فعالیت آزمایشی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهر بن دو ساله است و با پایان سال تحصیلی پیش رو، این مجوز در صورت فراهم بودن شرایط لازم، قطعی و به صورت دائم خواهد شد.

 

وی با تشکر از همکاری اعضای هیأت امنا در راه اندازی مدارس علمیه و کمک در تأمین هزینه های جاری آن ها خاطرنشان کرد: به حمدالله در شهرستان بن برای راه اندازی دوران آزمایشی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) با مشکل ساختمان مواجه نبوده ایم و ساختمان فعلی جوابگوی نیازهای مدرسه هست.

 

حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه مهم ترین بحث برای صدور مجوز دائمی مدارس واگذاری زمین برای احداث ساختمان آنها است، اظهار داشت: اگر در دوران آزمایشی مدارس، زمین قطعی برای احداث ساختمان در اختیار شورای گسترش حوزه های علمیه قرار گیرد، بلافاصله برای احداث ساختمان آموزشی اقدام خواهند کرد و زمینه رسمی شدن مدارس خود به خود فراهم می شود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه حفظ سهمیه جذب طلاب جدیدالورود نیز در دوران آزمایش و پس از آن از ضرورت ها است و بسیار اهمیت دارد، گفت: برای مدارس مراکز شهرستانی که به صورت مستقل هستند حداقل طلاب مورد نیاز برای تشکیل هر کلاس 15 نفر است که باید مورد توجه متولیان و مسؤولان مدارس قرار گیرد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه کیفی سازی فعالیت ها در اولویت برنامه های حوزه های علمیه خواهران قرار دارد، تصریح کرد: باید به کمیت توجه شود اما رویکرد ما بر این است که اگر بتوانیم کیفیت را افزایش دهیم، در نهایت خواهرانی تربیت خواهیم کرد که هم همسرانی خوب و هم مادرانی نمونه و هم مبلغانی ایده آل و مفید برای جامعه باشند و این یک اصل است.

 

وی با بیان اینکه نرم کشوری برای هر یکصد نفر خانم، یک طلبه زن است، ابراز داشت: در استان چهارمحال و بختیاری به ازای هر 250 نفر خانم، یک طلبه خواهر وجود دارد و انشالله با برنامه ریزی های به عمل آمده در سال های آینده در این زمینه رشد چشمگیر خواهیم داشت.

 

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام سيدحسن ميرافضلی، امام جمعه بن با اشاره به اینکه اعضای هیأت امنا همه تلاش خود را برای رفع مشکلات حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) بن به کار خواهند گرفت، ابراز داشت: زمین های مختلفی در شهر بن برای احداث مدرسه علمیه خواهران در نظر گرفته شده است که در نهایت بهترین آن ها به مدیریت حوزه علمیه خواهران واگذار خواهد شد.

 

در ادامه این نشست مقرر شد تا پایان شهریورماه، زمین قطعی برای احداث ساختمان حوزه علمیه خواهران شهر بن از سوی مؤسس و هیأت امنا در اختیار مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قرار گیرد.

 

همچنین مقرر شد برای جذب جوانان و نوجوانان خواهر به سمت حوزه علمیه خواهران این شهرستان و جذب حداکثری تنها به منابر و خطبه های نماز جمعه برای تبلیغات در این زمینه بسنده نشود و از همه پتانسیل ها نهایت بهره برده شود./9457/202/ب3

ارسال نظرات