۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۴۳۹۰۳۶
قائم مقام تبلیغات اسلامی هرمزگان خبر داد؛

اعزام ۲۸۵ مبلغ در ایام صادقیه به نقاط مختلف هرمزگان

قائم مقام تبلیغات اسلامی هرمزگان از اعزام 285 مبلغ در ایام صادقیه با هدف ترویج مسائل دینی و آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با شخصیت امام جعفر صادق(ع) به نقاط مختلف شهری و روستایی هرمزگان خبرداد.
حجت الاسلام انصاری راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد قائم مقام تبلیغات اسلامی هرمزگان امروز چهارشنبه در پنجاه و پنجمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی هرمزگان، گفت: شخصیت امام صادق(ع) به اندازه‌ای جامع و برجسته است که افزون بر شیعیان، عالمان و عارفان اهل تسنن نیز توجهی ویژه به آن حضرت داشته و برتری علمی و شخصیتی وی را ستوده و از آن حکایت‌ها نقل کرده‌اند.

 

وی، آشنایی هر چه بیشتر مردم با امام جعفر صادق(ع) و سیره این نور الهی و موسس مذهب شیعه جعفری را از مهم ترین اهداف برگزاری مراسم عزاداری این امام همام دانست و تصریح کرد: هیئات مذهبی و کانون مداحان با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، در سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع)، مراسم عزاداری را با حضور سخنوران برجسته و مداحان در سراسر استان به ویژه شهرستان بندرعباس از محل پارک شهید دباغیان تا امامزاده سیدمظفر(ع) به صورت دسته روی برگزار می کنند.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان، ضمن تشریح برنامه های این اداره کل در ایام صادقیه، اعزام 285 نفر مبلغ به نقاط مختلف شهری و روستایی هرمزگان، برگزاری همایش صادقیه به مدت سه روز در روستای تازیان پایین، برپایی ایستگاه های فرهنگی توسط شورای هیئات مذهبی، برگزاری گفتمان های دینی در مساجد و حسینیه ها و برپایی ایستگاه های صلواتی هم در سطح استان از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

 

حجت الاسلام انصاری راد در ادامه تصریح کرد: این مبلغان از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه قم و مشهد، طرح هجرت، روحانیان مستقر در روستاها و همچنین مبلغان بومی هرمزگان به مناطق مورد نظر اعزام می‌شوند و در نقاط مختلف شهری و روستایی استان اقدام به برگزاری نماز جماعت، وعظ و خطابه، سخنرانی پیرامون سیره و روش امام جعفر صادق(ع) و تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه می کنند.

 

وی، بصیرت و آگاهی‌ بخشی به جامعه، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوعات مختلف به‌ عنوان دیگر برنامه‌ های تبلیغی مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ایام صادقیه عنوان کرد.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان، هدف از اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان را ترویج مسائل دینی و آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با شخصیت امام جعفر صادق (ع) عنوان کرد و گفت: مبلغان باید به بیان احکام، تفسیر، سخنرانی، اقامه نماز جماعت، برگزاری کلاس‌های احکام و اخلاق و آموزش نماز توجه بیشتری داشته باشند.

 

حجت الاسلام انصاری راد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز رضایتمندی از تعامل و همکاری در اجرای فعالیت های انجام شده در ماه مبارک رمضان در استان تصریح کرد: علیرغم ارتقای کیفیت برنامه های ماه مبارک رمضان در سال جاری نسبت به سال های گذشته، شناسایی نقاط قوت و ضعف این گونه فعالیت ها امری ضروری است.

 

وی در پایان، از اعزام 800 مبلغ به نقاط مختلف استان هرمزگان، برگزاری جلسات تفسیر قرآن و جزء خوانی قرآن کریم، برپایی 15 محفل شاخص انس با قرآن در مساجد اهل سنت و تشیع استان و همچنین برپایی 50 محفل قرآنی با حضور قاریان استانی در مراکز شهرها و روستاها را از جمله برنامه های انجام شده در ماه رمضان عنوان کرد./202/851/ب1

ارسال نظرات