۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۴۳۹۰۴۱
معاون آموزش مدرسه علمیه طالبیه خبر داد؛

آغاز مصاحبه پذیرش طلاب مدرسه علمیه طالبیه تبریز

حجت الاسلام ریاضی از آغاز مصاحبه پذیرش طلاب در سطح دو و سه برای سال تحصیلی 95-96 از بین طلاب واجد شرایط تحصیل در این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: مصاحبه پذیرش طلاب در این مدرسه در حال حاضر آغاز شده است.
حوزه علمیه طالبیه، بازار تبریز

حجت‌الاسلام باقر ریاضی بخشایش، معاون آموزش حوزه علمیه عالی طالبیه تبریز در حاشیه برگزاری مصاحبه پذیرش طلاب متقاضی تحصیل در مدرسه علمیه طالبیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: مصاحبه پذیرش طلاب در این مدرسه در حال حاضر آغاز شده است و برای سال تحصلی 95- 96 از واجدان شرایط و کسانی که در مصاحبه پذیرش موفق شده اند پذیرش خواهد شد.

 

وی با اشاره به شرایط پذیرش این مدرسه علمیه در سطوح عالی، اظهار داشت: طلابی که قصد تحصیل در این مدرسه علمیه را دارند باید سطح یک آن‌ها تکمیل‌شده و بدونِ هیچ نواقصی باشد، همچنین کسانی که قصد تحصیل در این مدرسه علمیه را دارند باید معدل سطح یک آن‌ها حداقل 16 باشد.

 

معاون آموزش مدرسه علمیه طالبیه تبریز با اشاره به آغاز مصاحبه پذیرش 20 نفر از متقاضیان تحصیل در این مدرسه، ادامه داد: از دیگر شرایط پذیرش در این مدرسه علمیه شرکت در مصاحبه علمی و کسب امتیاز لازم است، هنگام مراجعه ارائه کارنامه و ارزیابی تحصیلی الزامی است، همچنین طلاب موظف به رعایت آئین‌نامه داخلی مدرسه و ستاد هستند.

 

وی  تصریح کرد: طلابی که در مدارس فاقد سطح دو و یا سه مشغول به تحصیل بوده‌اند می‌توانند با احراز شرایط پذیرش این مدرسه از ابتدای سال جدید تحصیلی در این مدرسه حضور یابند و به تحصیل علوم دینی مبادرت کنند.

 

حجت‌الاسلام ریاضی با بیان اینکه مصاحبه این 20 نفر تا اواخر هفته آینده ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: البته تا شروع سال تحصیلی جدید عملیات انتقال پذیری باز هست و اولویت با افراد‌ی است که زود مراجعه کرده و در مصاحبه قبول بشوند، بنابراین متقاضیانی که تصمیم به تحصیل در این مدرسه دارند در اسرع وقت مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به سابقه و لاحقه علمی و پژوهشی این مدرسه علمیه، ابراز داشت: این مدرسه علمیه خاستگاه علمای بزرگ و مراجع به نام جهان تشیع بوده که امید است با تلاش هر چه بیشتر مسؤولان و طلاب شاهد ترقی و پیشرفت روز به‌ روز این مدرسه علمیه باشیم.

 

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه طالبیه تبریز، افزود: امیدواریم سال جاری نیز با همراهی میان طلاب و مسؤولان مدرسه طالبیه سالی پر از برکات علمی و معنوی باشد تا فصلی جدید برای این مدرسه علمیه تاریخی طالبیه رقم بخورد و طلابی عالم در این مدرسه تربیت شوند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: دارا بودن صلاحیت اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، دارا بودن حداقل معدل کل 16 و معدل 15 در دروس اصلی پایه ششم، قبولی در آزمون شفاهی، تعهد به انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی و موافقت مدرسه محل تحصیل از جمله مهم‌ترین شرایط نام‌نویسی برای طلاب در این مدرسه است.

 

وی ادامه داد: علاقه‌مندان برای نام‌نویسی می‌توانند به معاونت آموزشی حوزه علمیه طالبیه واقع در تبریز، خیابان شهید مطهری(راسته کوچه) جنب مسجد جامع مراجعه کنند و همچنین از طریق شماره تلفن‌های 04135262934 برای کسب اطلاع بیشتر تماس بگیرند./854/302/ب2

ارسال نظرات