۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۳۹۰۴۵
امام جمعه فارسان:

قانونمند کردن کلاس ‌های آموزش قرآن ضروری است

امام جمعه فارسان، قانونمند کردن کلاس‌های آموزش قرآن را ضروری دانست و گفت: کلاس های آموزشی قرآن باید مانند دیگر کلاس ‌های علمی تابع قوانین خاص خود باشد و هر کس از راه رسید نتواند کلاس تشکیل دهد و به اسم استاد قرآن یا مفسر مسائلی را به عنوان مسائل قرآنی به خورد جامعه بدهد.
امام جمعه فارسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام حسین جمالی‌ زاده، امام جمعه فارسان، پیش از ظهر امروز در نشست با رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه اداره امور قرآنی این استان نقش مهمی در ترویج مفاهیم قرآنی در سطح جامعه دارد، گفت: با کاربرد خلاقیت و نوآوری، فعالیت‌ های قرآنی از اثربخشی بیشتر و عمیق‌تری برخوردار خواهد بود.

 

وی با تأکید بر اینکه باید یک مرکز بزرگ و مجهز برای برنامه‌های قرآنی ایجاد شود که همه فعالیت‌های قرآنی اعم از آموزش و پژوهش در این مکان انجام شود، اظهار داشت: باید موازی کاری‌ها در فعالیت‌های قرآنی حذف شود و با فاصله گرفتن از روش‌های سنتی و تکراری، اجازه دهیم تا خلاقیت و نوآوری وارد عرصه آموزش قرآن شود.

 

امام جمعه فارسان، قانونمند کردن کلاس‌های آموزش قرآن را ضروری دانست و افزود: کلاس های آموزشی قرآن باید مانند دیگر کلاس ‌های علمی تابع قوانین خاص خود باشد و هر کس از راه رسید نتواند کلاس تشکیل دهد و به اسم استاد قرآن یا مفسر مسائلی را به عنوان مسائل قرآنی به خورد جامعه بدهد.

 

این مقام مسؤول تأکید کرد: دغدغه همه قرآنی ‌ها باید نماز باشد و باید به گونه‌ای عمل شود که برآیند برنامه‌های قرآنی افزایش تعداد افراد نمازگزار و طولانی شدن صفوف افراد شرکت‌کننده در نمازهای جمعه و جماعت باشد.

 

حجت ‌الاسلام جمالی‌ زاده بر تشکیل کلاس‌ های قرآن در مسجد تأکید کرد و گفت: زمان برگزاری این کلاس‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در انتهای کلاس قرآن‌آموزان در نمازهای جماعت شرکت کنند.

 

در ادامه این نشست نیز مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه شهرستان فارسان رتبه برتر برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان این استان را به خود اختصاص داد، ابراز داشت:یکی از دلایل مهم تشکیل جلسات کارشناسان قرآنی در شهرستان‌ها، تعامل و همفکری با ائمه جمعه هر شهرستان به عنوان پدر معنوی شهرستان است.

 

وی با اشاره به کسب رتبه برتر شهرستان فارسان در اجرای برنامه‌های معنوی و قرآنی در ماه مبارک رمضان گفت: قطعا یکی از دلایل کسب این رتبه حمایت‌ها و هدایت‌گری ‌های ائمه جمعه و مسؤولان قرآنی این شهرستان است.

 

پرتوی با اشاره به کمبودهای سخت‌افزاری مؤسسات قرآنی سطح چهارمحال و بختیاری، از امام جمعه فارسان خواست با رایزنی با ادارات این شهرستان تا حد امکان برخی از این کمبودها از ادارات تأمین کند.

 

وی ادامه داد: همزمان با ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن در مساجد و بقاع متبرکه سراسر چهارمحال و بختیاری برگزار و در ایام مبارک رمضان 30 جزء قرآن‌ کریم ختم شد.

 

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری گفت: مؤسسات و خانه‌های قرآنی در چهارمحال و بختیاری از فعالیت بسیار خوبی برخوردار هستند و در این مراکز معنوی رشته‌های ترتیل، حفظ، قرائت، روخوانی و روانخوانی به علاقمندان آموزش داده می‌شود./9457/202/ب3

ارسال نظرات