۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۳۹۰۵۴
فضل الله:

تروریست‎ها به پناهگاهی در منطقه دست یافته‎اند

امام جمعه بیروت با اشاره به اینکه نزاع های سیاسی و مذهبی در گسترش تروریسم نقش داشته است، نسبت به غیرقابل کنترل شدن این پدیده هشدار داد.
سید علی فضل الله، شیخ احمد قطان و شیخ ماهر عبدالرزاق از روحانیان شیعه و سنی لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنیه، شیخ احمد القطان رییس جمعیت قولنا و العمل و شیخ ماهر عبدالرزاق رییس جمعیت اصلاح و وحدت شب گذشته در دفتر حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت حضور یافته و با این روحانی گفت وگو کردند.

 

آخرین تحولات لبنان و منطقه، راه های تحکیم وحدت ملی و اسلامی و شیوه های مبارزه با فتنه مذهبی در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

حجت الاسلام فضل الله در این دیدار گفت: مسلمانان در پرتو گستر آتش فتنه مذهبی در منطقه هیچ راهی جز وحدت جهت بازگرداندن اعتبار خود ندارند. تروریسم با توجه به نزاع های سیاسی و مذهبی منطقه و بین المللی و همچنین به حاشیه راندن مردم در برخی کشورها به یک پناهگاه دست یافته است. 

 

وی نسبت به کنترل خارج شدن تروریسم هشدار داد و افزود: لبنان همچنان با آرامش نسبی برخوردار است اما برای رسیدن به ثبات کامل، به درمان بحران های متعددی داخلی نیاز دارد. امیدواریم پرونده نفت در پرتو کشمکش های داخلی و دخالت های خارجی بیهوده نرود.

 

این روحانی لبنانی همچنین نسبت به زخمی شدن چند شهروند آلمانی به دلیل حمله نوجوانی 17 ساله به مسافران یک قطار در شهر وورتسبورگ در ایالت بایرن آلمان تصریح کرد: چنین اقداماتی سبب مخدوش شدن چهره اسلام و گسترش هجمه علیه اعراب و مسلمانان می شود.

 

شیخ احمد قطان نیز گفت: جامعه اسلامی همچنان از فقدان حضرت آیت الله سید محمد حسین فضل الله به عنوان پل گفت وگو و تفاهم رنج می برد و ما هم اکنون به شدت به استفاده از شیوه و الگوی این عالم فقید درباره مبارزه با فتنه نیاز داریم./980/ب902/د

ارسال نظرات