۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۳۹۰۵۹

دیدار مسؤولان تشکیلات خودگردان با مقامات صهیونیست در کرانه باختری

منابع صهیونیست از دیدار مسؤولان تشکیلات خودگردان فلسطین با مقامات رژیم صهیونیستی در شهر اریحا واقع در شرق کرانه باختری خبر دادند.
محمود عباس

به گزارش خبرگزاری رسا، رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که روز گذشته نشستی بین هیات های صهیونیست و فلسطینی تحت نظارت سفارت ژاپن در سرزمین اشغالی، برگزار شد و این نخستین دیدار بین دو طرف پس از چند سال قطع رابطه بود.

 

بر اساس گزارش تسنیم، در این نشست دو طرف به بررسی توسعه منطقه صنعتی وابسته به اریحا و تقویت فعالیت تجاری بین تشکیلات خودگردان و کشورهای عربی از طریق پلک ملک حسین که پل ارتباطی بین کرانه باختری و اردن است، پرداختند.

 

رادیو رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد که «یواف مردخای» هماهنگ کننده امور رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی، «ایوب قرا» معاون وزیر همکاری منطقه ای این رژیم و هاشم حسین مدیر دفتر وی در این نشست حضور داشتند.

 

هیات فلسطینی نیز شامل «علی شعث» مدیر کل مناطق صنعتی تشکیلات خودگردان، ماجد الفتیاتی استاندار اریحا، جمال الطریفی نماینده بخش صنایع و علی عریقات مسؤول منطقه صنعتی این شهر بود.

 

در این نشست تصمیم گرفته شد که منطقه صنعتی اریحا به عنوان منطقه آزاد تجاری قرار گیرد و از طریق پل ملک حسین با این منطقه ارتباط برقرار شود و ژاپن و رژیم صهیونیستی نیز از آن حمایت بعمل آورند.

 

این نخستین بار نیست که طرف های فلسطینی و صهیونیست با یکدیگر دیدار می کنند بلکه منابع آگاه فلسطینی برگزاری 6 دیدار قبلی بین دو طرف در سال جاری را تایید و اعلام کرده اند که دو طرف در این دیدار نحوه اداره امنیتی مناطق تحت سلطه تشکیلات خودگردان و توقف یورش های ارتش رژیم صهیونیستی به این مناطق را مورد بررسی قرار دادند.

 

این در حالی است که مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در آوریل 2014 به علت اختلاف درباره ادامه فعالیت های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

 

مذاکرات سه جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد اما ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شد که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبرو شود.

 

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت که تاکنون 43 قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع از احقاق حقوق فلسطینی ها شده است./847/ب102/د

ارسال نظرات