۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۴۳۹۰۶۴
استاد حوزه و دانشگاه:

شهادت تنها مکتب آزادگی در اسلام است

حجت الاسلام سنجری گفت: شناخت فلسفه شهادت نخستین قدم در راه رسیدن به مقام حریت است و مکتب شهدا تنها مکتب آزادی و آزادگی به معنای واقعی کلمه در اسلام است.
حجت الاسلام سنجری در آئیین گرامیداشت شهید بهمن قربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سالار سنجری، استاد برجسته حوزه و دانشگاه پیش از ظهر امروز در هشتمین سالگرد شهادت پاسدار رشید اسلام بهمن قربانی، گفت: شناخت فلسفه شهادت نخستین قدم در راه رسیدن به مقام حریت است و مکتب شهدا تنها مکتب آزادی و آزادگی به معنای واقعی کلمه در اسلام است.

 

وی دل نبستن به مقام و نشان‌های دنیوی را از خصوصیات بارز شهدا دانست و بیان کرد: رسیدن به یک مقام و جایگاه والای انسانی تنها در سایه نه گفتن به هوی و هوس دنیا میسر می‌شود و لازمه رسیدن به این مقام فقط با تمرین و مبارزه با نفس انسان صورت می‌گیرد و شهدا با همین روش ره صدساله را یک‌شبه پیموده و به بهترین مقام بندگی خداوند متعال رسیده‌اند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمن و نظام سلطه در جهت ترویج و تبلیغ دنیاگرایی اشاره‌ کرده و گفت: ما به تأسی از شهدا و اطاعت‌پذیری آن‌ها از ولایت مطلقه فقیه می‌توانیم با ادامه راه و مسیر شهدای گران‌قدر، با اهداف شوم نظام سلطه مبارزه و هماهنگ با آرمان شهدای کربلا و انقلاب اسلامی در راستای تحقق اهداف نظام والای اسلامی حرکت کنیم.

 

وی با بیان اینکه دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی تمام‌شدنی نیست، ابراز داشت: در برابر توطئه‌های دشمنان نباید بی‌اعتنا بود و باید با همدلی، اتحاد و تبعیت از ولی‌فقیه و آرمان‌های والای شهیدان این توطئه‌ها را خنثی کرد، ولایت‌فقیه چراغ حرکت انقلاب اسلامی به‌ سوی آرمان‌های ارزشمند و والا است.

 

حجت‌الاسلام سنجری با بیان اینکه حفظ انقلاب در برابر استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی وظیفه آحاد مردم کشور است، تصریح کرد: شهیدان گران‌قدر و امام شهیدان راه مبارزه با استکبار را به ما نشان دادند، از این‌ رو همه در حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام‌وظیفه سنگینی بر دوش داریم.

 

وی با تأکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی ملی در میان ملت و میان مسؤولان کشور برای رسیدن به اعتلای ملی کشور، خاطرنشان کرد: همه باید با وحدت و یکپارچگی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های امام و شهیدان قدم بردارند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه برگزاری باشکوه برنامه‌های گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را قدم گذاشتن در راه شهدا و پاسداشت حرمت خون آن عزیزان عنوان کرد و افزود: بزرگداشت شهدا وظیفه ما است، حفظ یاد و خاطره شهیدان از راه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان ملت و به‌ ویژه جوانان است.

 

وی حضور در مراسم شهدا را یک توفیق الهی دانست و اظهار داشت: مراسم بزرگداشت شهدا، قرارگاه حماسه و جنگ است؛ اگر گوش شنوا وجود داشته باشد می‌توان صدای شمشیرهای از غلاف خارج‌ شده بیعت‌کنندگان با شهدا را در چنین مجالسی به‌ خوبی شنید که گوش دشمنان را می‌آزارد و نوازشگر دل دوست داران اهل‌بیت(ع) خواهد بود./854/202/ب2

ارسال نظرات