۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۳۹۳۲۷

درخواست نخست وزیر فرانسه از مسلمانان برای رهبری مبارزه با سلفی‎گرایی

نخست وزیر فرانسه با خطرناک خواندن سلفی گرایی خواستار رهبری مسلمانان در مبارزه با این ایدئولوژی در این کشور شد.
نخست وزیر فرانسه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه خبری آر.تی.، مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه با بیان این که سلفی گرایی یک ایدئولوژی "منحرف" است از مسلمانان کشورش خواست که رهبری مبارزه با این ایدئولوژی را در "مساجد، محلات و خانواده ها" بر عهده بگیرند.  

 

نخست وزیر فرانسه با این حال با ممنوع کردن فعالیت گروه های سلفی در کشورش که به وسیله ناتالی موریزه، یکی از اعضای مجلس ملی فرانسه مطرح شده مخالفت کرد.

 

والس که در مجلس ملی فرانسه سخن می گفت، افزود: سلفی گرایی که بخشی از جهان اسلام را نابود و منحرف ساخته یک تهدید برای مسلمانان و همچنین فرانسه است.

 

نخست وزیر فرانسه در ادامه با بیان این که مطمئن نیست ممنوع ساختن فعالیت گروه های سلفی در این کشور ابزار درستی برای مبارزه با این ایدئولوژی باشد، تاکید کرد: چنین سازمان هایی به خوبی می دانند که چگونه با پنهان کردن ماهیت حقیقی خود از عدالت بگریزند.

 

مانوئل والس خاطرنشان کرد که این مسلمانان هستند که باید رهبری مبارزه با سلفی گرایی و "ایدئولوژیهای منحرف" مشابه را در فرانسه بر عهده بگیرند.

 

وی افزود: اسلام نیز در فرانسه باید نقش خود را در مبارزه با سلفی گرایی ایفا کند.

 

به گفته نخست وزیر فرانسه، سلفی گرایی در "بیش از 2300 مسجد فرانسه" تبلیغ می شود و این مساله باعث نگرانی "دهها هزار مسلمان واقعی" شده است./990/ب903/د

ارسال نظرات