۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۳۹۴۲۹
آیت الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران:

مردم منتظر اقدام قاطعانه در ماجرای حقوق های نجومی هستند/ برنامه موشکی ایران ربطی به سازمان ملل و برجام ندارد

خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر لزوم پرهیز از ارتباط دادن حقوق های نجومی به دیگران گفت: سیاسی کردن مسأله حقوق های نجومی و پاس دادن گروه های مختلف به دیگران محکوم است.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، خاطرنشان کرد: حکامی که در بحرین حکومت می کنند که به زبان قرآنی جامعه فرعونی و به زبان امروزی جامعه ضد حقوق بشری را شکل داده اند؛ جامعه فرعونی جامعه ای است که یک مستبد و دیکتاتور بر آن حکومت می کند و خود را خدا می داند و حاکمی است که با مدیریت آمریکایی ها و انگلیسی ها با رعیتش بدترین برخوردها را دارد و از جهت حقوق بشری نیز ضد حقوق بشر است.

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری درباره سلب تابعیت حکومت بحرین از شیخ عیسی قاسم اظهار داشت: طبق مواد فراوان حقوق بشر هیچ کس حق سلب تابعیت یک شهروند، حتی این که جنایتکار باشد را ندارد؛ اینها عالمی که در این کشور متولد شده را سلب تابعیت کرده اند؛ این یک اعدام معنوی است و به این معنا است که هیچ حق شهروندی را ندارد.

 

ضرورت موضع گیری علما و مراکز مربوطه نسبت به حکومت بحرین

امام جمعه موقت تهران با اشاره به لزوم محکومیت و موضع گیری نسبت به حکومت بحرین تصریح کرد: این عالم به همراه چهار عالم دیگر یک کمک از همه مردم دنیا خواستند که شعائر و فرایض ما مورد هدف است؛ مخاطب آن وزارت خارجه ما نیز است که موضع گرفته اند، اما به نظر می رسد که تلاش خود را باید بیشتر کنند.

 

وی خطاب به مردم بحرین گفت: مخاطب سخن شیخ عیسی قاسم و علمای بحرین، حوزه های علمیه به خصوص حوزه نجف و قم و مراجع تقلید نیز هستند؛ کسی نمی تواند برای مراجع تکلیف روشن کنند؛ اما حضرات بزرگان شیعه اینجا سخن از دماء و وحشیگری است؛ باید یقین کنند که بیانیه های شما در این عرصه تأثیرگذار خواهد بود؛ به مردم بحرین می گویم که راه، راه مقاومت است که در این صورت از دست دشمنان کاری پیش نخواهد آمد و صبح پیروزی نزدیک است.

 

حضور مردم در نماز جمعه مانور بیعت با نظام اسلامی است

آیت الله خاتمی درباره اهمیت نماز جمعه خاطرنشان کرد: پنجم مردادماه، سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه در دانشگاه تهران در سال 58 به امامت مرحوم آیت الله طالقانی است؛ نماز جمعه نمازی معمولی نیست، بلکه نماز عبادی سیاسی است؛ به این دلیل امام جمعه را باید ولی فقیه منصوب کند و بدون نصب ولی فقیه، نماز جمعه برای این امام مشروع نیست؛ این آمدن های مردم در هوای گرم به نماز جمعه، مانور بیعت با نظام اسلامی است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش دستگاه های مختلف برای برگزاری با شکوه تر نماز جمعه در سراسر کشور اظهار داشت: نماز جمعه سرمایه است؛ در دفاع مقدس و راهپیمایی ها و حوادثی که در کشور پیش می آید، این سرمایه خدمات ارزشمندی کرده است و برای شخص خاصی نیست، بلکه برای مردم است؛ تلاش کنیم که نماز جمعه هر هفته با شکوه تر از گذشته شکل بگیرد؛ خطیب جمعه خلاصه و با مطالعه سخن بگوید و ستاد نماز جمعه تمام خدمات خود را به مردم ارائه بدهد؛ همچنین رسانه ملی در این باره بیشتر احساس مسؤولیت کند و برنامه های ترغیبی یبشتری داشته باشند.

 

مردم زنده شدن خوی اشرافی گری از سوی مسؤولان را تحمل نمی کنند

امام جمعه موقت تهران با بیان این که حقوق های نامتعارف همچنان داغ سنگین مردم است، تصریح کرد: این که خطیب جمعه سخنانی را در این باره تکرار می کند، به خاطر زنده بودن این مسأله است و مردم عدالت در نظام اسلامی را می خواهند؛ مردم تحمل نمی کنند که برخی مسؤولان خوی اشرافی گری را زنده کنند.

 

وی با تأکید بر لزوم پرهیز از ارتباط دادن حقوق های نجومی به دیگران گفت: باید انصاف داشت که مسؤولان سه قوه وارد میدان خدمت شده و سراغ تعیین حقوق ها آمده اند و با برخی نیز برخورد کرده اند و امیدواریم ادامه پیدا کند؛ سیاسی کردن مسأله حقوق های نجومی و پاس دادن گروه های مختلف به دیگران محکوم است؛ این که مسأله پرداخت های نامتعارف چه در دولت گذشته بوده و یا در دولت فعلی وجود دارد و اگر در دولت های آینده هم باشد، محکوم است.

 

مردم انتظار اقدام قاطعانه با حقوق های نجومی را دارند

آیت الله خاتمی درباره ضرورت گزارش مسؤولان امر به مردم از برخورد با حقوق های نامتعارف خاطرنشان کرد: فضای جامعه در انتظار این اقدام است؛ مسؤولان بدانند که سرمایه شان اعتماد مردم است و این سرمایه در مسأله حقوق های نجومی آسیب دیده است و باید به سرعت آن را ترمیم کنند و همچنین اقدامات خود را به مردم گزارش دهند تا اعتماد مردم بماند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: یک زوج جوانی که می خواهند ده میلیون تومان وام بگیرد جان شان به لب شان می رسد و همچین برخی می گویند که اگر کل حقوق دوره خدمتمان را روی هم بگذاریم، به اندازه حقوق یک ماه مسؤولان نمی شود.

 

باید جلوی منافذ ورودی حقوق های نجومی بسته شود

امام جمعه موقت تهران با بیان این که نباید با حقوق های نجومی به صورت سیاسی برخورد شود، تصریح کرد: هر چند که برخوردهای مقطعی وظیفه است، اما دردی را درمان نمی کند، بلکه باید منافذ ورودی این حقوق ها بسته شود؛ نبایستی با حقوق های نامتعارف برخوردی سیاسی شود.

 

وی در اعتراض به گزارش های دبیر کل سازمان ملل گفت: گزارش بان کی مون در رابطه با ایران، گزارشی غیرمنصفانه و ظالمانه بود؛ این فرد در گزارش خود بد عهدی های آمریکا را ندیده است، این در صورتی است که خودشان اعتراف می کنند که آمریکایی ها وفا نکرده اند و بیش از 50 طرح و لایحه علیه برجام در مجلسین خود تصویب کرده اند، اما دبیر کل سازمان ملل اینها را بیان نمی کند و می گوید که از ایران می خواهیم که دست از پرتاب موشک بردارد؛ قصه موشک ما نه به دبیر کل سازمان ملل و نه به برجام مربوط است.

 

آیت الله خاتمی افزود: از دبیر کلی که تحت تأثیر صهیونیست ها این گزارش را تنظیم می کند و به اعتراف خود دلار می گیرد که عربستان آدم کش وحشی را از لیست ناقضان حقوق بشر در رابطه با کشتن کودکان و کهنسالان خارج می کند، غیر از این انتظار نیست.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تهدید دشمنان نظام اظهار داشت: خروجی این کارها این است که ملت مسلمان ما بداند که جواب این شیطنت ها فقط مقاومت است؛ ما با مقاومت عادت کرده ایم؛ مردم در حدود چهار دهه است که مرد میدان مقاومت هستند و مردم با پای عهده خود ایستاده ایم؛ اما اگر عهد شکنی کنید، این نظام و مردم ما کاری می کنند که تا ابد پشیمان شوید.

 

موضع نظام جمهوری اسلامی در برابر کودتای ترکیه

امام جمعه موقت تهران به موضع نظام جمهوری اسلامی در برابر کودکتای ترکیه تصریح کرد: از اول کودتای ترکیه، نظام ما این کودتا و غلبه زورمدارانه را محکوم کرد؛ این محکومیت یک مبنا دارد و این که ما به رأی مردم احترام می گذاریم و با این ملاک از دولت سوریه حمایت می کنیم، چرا که مردم آن را انتخاب کرده اند و با این ملاک کودتای ترکیه را محکوم می کنیم و می گوییم که در فلسطین و بحرین ملاک را رأی مردم می دانیم و این موضع نظام، موضعی مبانی است.

 

وی به بیان لزوم عذرخواهی دولت ترکیه اشاره کرد و گفت: معنای مقابله با کودتا این نیست که ما نسبت به رییس جمهور ترکیه انتقاد نداشته باشیم؛ این فرد چندی پیش از دولت روسیه به خاطر اسقاط هوایپیمایش عذرخواهی کرد؛ رییس جمهور ترکیه دو عذرخواهی دیگر نیز بدهکار است؛ اول این که باید باز قربانیان داعش در کل دنیا عذرخواهی کند، چرا که تنها دولتی که به داعش میدان داد، دولت ترکیه بود و بازارچه مرزی برای داعش درست کرد و در تمام خون هایی که در این عرصه ریخته شده شریک هستند.

 

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: دولت ترکیه باید از مسلمانان عذرخواهی کند؛ چرا نسبت به رژیم صهیونیستی دوگانه رفتار می کند و گاهی مقابله و برخی اوقات حمایت می کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره حادثه ترور در نیس فرانسه اظهار داشت: ما کشتن بی گناهان را در تمام جهان اسلام و غیر اسلام محکوم می کنیم؛ همه می دانند که داعش را برای مقابله با نظام اسلامی تولید کردید؛ همان جانورهایی را که برای مقابله با نظام ما ساختید، به جان خودتان افتاده اند و بذر آن را خودتان کاشته اید.

 

روزی مردم فرانسه گریبان دولت شان را خواهند گرفت

امام جمعه موقت تهران خطاب به دولت فرانسه تصریح کرد: اگر تروریسم مسأله بدی است از حمایت شان دست بر دارید؛ در این صورت ریشه اینها کنده خواهد شد؛ این برخورد دوگانه یعنی چی؟ از نگاه آنها تروریسم خوب و بعد دارد؛ زمینه همایش و حمایت از آنها را فراهم می کنید، اما هنگام ترور در کشورتان با آنها مقابله می کنید؛ تا وقتی چنین تفکری دارند، قصه تروریسم از بین نخواهد رفت.

 

وی افزود: جنایتی که رییس جمهور فرانسه انجام داده، اگر از جنایت تروریست ها بالاتر نباشد، کمتر نیست و آن انتساب تروریست و تروریسم به اسلام است؛ رییس جمهور فرانسه بداند که اهمیت حرف ها و منش های شما تروریسم و داعش را ساخته و مطمئن باشید که روزی مردم فرانسه گریبان شما را خواهند گرفت و شما را به روز ذلت می کشانند./822/پ201/ج

ارسال نظرات