۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۳۹۴۳۳
آیت الله نعیم آبادی:

توجه به اقتصاد مقاومتی و اجرای‌ آن تنها راه برون رفت از مشکلات است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر رونق اقتصادی و توجه به تولیدات داخلی، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته از خشم و غضب به عنوان یکی از عوامل نابودی دین یاد کرد و با بیان اینکه خداوند متعال یکی از مهم ترین ویژگی های انسان های الهی و پارسا پیشه را کظم غیظ و عفو از مردم می شمارد گفت: آیین اسلام انسان را از خشم و غضب نهی کرده و اهل بیت عصمت و طهارت نیز در  بسیاری از روایات و احادیث به مذمت خشم و غضب پرداخته اند.

 

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام جعفرصادق(ع) به نقل از پدر بزرگوارشان پیراون خشم و غصب، افزود:‌ امام باقر(ع) یکی از مهم ترین برکات خویشتن داری در حالت خشم را نجات از آتش دوزخ بیان کرده  و فرموده: هر کس در هنگام خشم و غضب مالک نفس خویش باشد، خداوند متعال بدن او را بر آتش جهنم حرام خواهد کرد.

 

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: انسان در حالت خشم و غصب قاتل خود و اعضای خانواده اش می شود چون در انسان در این حالت به حیوانی افسار گسیخته تبدیل می شود و اینکه برخی معتقدند که انسان نمی تواند رفتار خود را کنترل کند جمله صحیحی نیست، انسان موجودی است که به خوبی قادر است تا بر رفتار و اخلاق خود کنترل داشته باشد.

 

وی ادامه داد:‌ پیامبر عظیم الشأن اسلام نیز درباره خشم و غصب فرموده: همانطور که سرکه عسل را از بین می برد خشم و غضب نیز سبب از بین رفتن ایمان انسان می شود.

 

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: بسیاری از شراکت های دوستانه به سبب خشم و غضب و عدم کنترل آن توسط انسان ها به جدایی کشیده شده و تهمت، دروغ، غیبت و دیگر رفتارهای ناپسند دین را از بین می برد و باید در جهت اصلاح آنها کوشید.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: وزارت امور خارجه آمریکا به دلیل به خطر افتادن منافع اش در منطقه، کشور ایران را خطری بین المللی نامیده است.

 

 وی بیان داشت: اقدامات زشت و ناپسند و جنایتکارانه آمریکا در منطقه مشابه اقدامات این دولت در گذشته های دور در کشور برزیل است.

 

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: اینکه آمریکا ادعا می کند که با داعش و تروریسم می جنگد دروغی بس بزرگ بوده و با مشاهده اقدامات وقیح این دولت در کشورهای سوریه افغانستان و عراق خود گویای این مطلب است.

 

وی گفت: سربازان آمریکایی بیش از ۷۰ بار در کشورهای جنوبی خود مداخله نظامی داشته که اصرف کشور پاناما در سال ۱۸۴۸ میلادی نمونه بارز این مداخلات است.

 

آیت الله نعیم آبادی ابراز داشت: سیاست سلطه جویانه آمریکا سابقه ای دیرینه داشته و عمر آن حدود دو قرن است.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: رؤسای جمهور آمریکا همه از یک خانواده و فبیله هستند و خویی شیطانی دارند.

 

وی با اشاره به سیاست آمریکا در زمینه تنگناهای اقتصادی گفت: یک سوم نیشکر کشور آمریکا از کشور کوبا تامین می شد اما پس از وقوع انقلاب در کوبا آمریکا خرید نیشکر از این کشور را متوقف کرد تا در اقتصاد آن اختلال ایجاد کند دقیقا همان کاری که با نفت کشور ایران کرد.

 

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: تنها راه برون رفت از مشکلات و تنگناهای اقتصادی ناشی از تحریمات توجه به رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی است که از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب است.

 

امام جمعه بندرعباس گفت: مردم ایران اسلامی علیرغم فشارهای اقتصادی با تحریم ها ساختند و کوچک ترین اعتراضی نداشتند در صورت اجرای اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی و همچنین عدم اتکا به فروش نفت ملت ایران بهتر از گذشته می توانند در زمینه های مختلف به شکوفایی برسند.

 

امام جمعه بندرعباس در پایان بر ترویج ورزش زورخانه ای تاکید کرد و گفت: ‌ایران اسلامی صادر کننده این سبک از ورزش به چندین کشور جهان بوده است، این ورزش بر خلاف اعتیاد، بدن انسان را نیرومند و قوی می کند./201/851/ب1

ارسال نظرات